Chtel bych popsat jak nejjednoduseji zkompilovat priklady ve VC6 . Vytvorte adresar , napr. GLU_10_1, do neho zkopirujte soubor s prikladem opengl_glu_10_1.c . Spustte VC a nactete soubor opengl_glu_10_1.c , vlozte hlavicku #include <windows.h> hned za uvodni komentar (pred ostatnimi include) a spustete kompilaci, vyjede dotaz na zalozeni default projektu, ten povolte.Pote probehne kompilace v poradku ale za predpokladu, ze mate headry
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>
#include <GL/glut.h>
Po instalaci GLUT.H neni a je potreba ho dodat. Stejne tak i ostatni musi byt v adresari napr.
\Microsoft Visual Studio\VC98\Include\GL pro slinkovani musi byt v projektu i prislusne GLU GLUT.liby
Diky moc za navod ke kompilaci s VC, sice uz byl napsany u prvnich serialu ke GLUTu, ale to uz je vice nez rok stary serial a nikdo to tam asi hledat nebude.
Jinak se vkladat hlavicka #include <windows.h> nemusi, to je zarizeno primo v souboru glut.h. Jde o to, ze po explicitnim vlozeni windows.h automaticky tvorite neprenositelny program, kdezto GLUT si to resi pomoci ruznych #definu.
Dobry clanok, miestami vsak hutny - nezaskodilo by poludstit jeho jazyk.
... Při práci s NURB křivkami a plochami se většinou požaduje geometrická spojitost druhého stupně ...
tu ide zrejme o spojitost druhej derivacie (podrobnejsie by sme museli hovorit o spojitosti C2, G2) - zarucuje sa bazovou funkciou polynomu 3. stupna tj. 2. radu (c3 * t^3 + c2 * t^2 + ...)
Ano, mate uplnou pravdu, podrobnejsi informace o vlastnostech krivek jsem neuvadel. Trosku bliz jsem to vysvetloval v serialu o OpenGL evaluatorech (tj. o Bezierovych krivkach a plochach) a tam zase nekteremu ctenari vadilo, ze se rozepisuji o vecech, ktere se OpenGL az tak uplne netykaji.
Pokud mate pocit, ze neco nebylo vysvetleno dostatecne jasne (treba prave ta C^x a G^x spojitost), muzeme to snad napravit alespon tady na foru.
aha, tak v tom druhom seriale to naozaj je - chyba tam sice popis G2, ale da sa to domysliet.
Nechcem byt hnidopich, islo mi iba o zrozumitelnost "spojitost stupna" <-> "spojitost derivacie". Veta ktora je prilis strucna sa stava nezrozumitelnoua teda aj zbytocnou.
Vdaka za clanky, dufam ze to nikdy nebudem musiet programovat ;-) ale pri praci s CADom sa mi to urcite zide.