Dobry clanok, miestami vsak hutny - nezaskodilo by poludstit jeho jazyk.
... Při práci s NURB křivkami a plochami se většinou požaduje geometrická spojitost druhého stupně ...
tu ide zrejme o spojitost druhej derivacie (podrobnejsie by sme museli hovorit o spojitosti C2, G2) - zarucuje sa bazovou funkciou polynomu 3. stupna tj. 2. radu (c3 * t^3 + c2 * t^2 + ...)
Ano, mate uplnou pravdu, podrobnejsi informace o vlastnostech krivek jsem neuvadel. Trosku bliz jsem to vysvetloval v serialu o OpenGL evaluatorech (tj. o Bezierovych krivkach a plochach) a tam zase nekteremu ctenari vadilo, ze se rozepisuji o vecech, ktere se OpenGL az tak uplne netykaji.
Pokud mate pocit, ze neco nebylo vysvetleno dostatecne jasne (treba prave ta C^x a G^x spojitost), muzeme to snad napravit alespon tady na foru.
aha, tak v tom druhom seriale to naozaj je - chyba tam sice popis G2, ale da sa to domysliet.
Nechcem byt hnidopich, islo mi iba o zrozumitelnost "spojitost stupna" <-> "spojitost derivacie". Veta ktora je prilis strucna sa stava nezrozumitelnoua teda aj zbytocnou.
Vdaka za clanky, dufam ze to nikdy nebudem musiet programovat ;-) ale pri praci s CADom sa mi to urcite zide.