..ale uz to musim napisat, kym pan Tisnovsky nezbali kufre neskoro :-) Len by som vam chcel napisat, ze vase tutorialy o OpenGL, GLUT, GLU su proste SUPER. Ja sa sice dost vyznam v pocitacovej grafike, algoritmoch, nizkourovnovych implmentaciach atd, ale nikdy som v OpenGL nerobil. stacil jeden vikend a len na zaklade clankov z roota som bol schopny urobit komplet 3d scenu, textury, nasvietenie, timery, vsetko interaktivne s mysou a klavesnicou... takze bud to bolo genialitou a intuitivnou implementaciu spominanych kniznic alebo tym, ako jasne, vecne, prehladne a s prikladmi boli pisane Vase clanky.. alebo oboje :-) Kazdopadne thanx, otvorili ste mi novy svet :-)
Zdravim dalsiho Ataristu :-),
diky moc za pochvalu. Osobne si myslim, ze Vase uspechy jsou z velke casti dany prave dobrym navrhem knihoven OpenGL, GLU a GLUT a take tim, ze spousta atributu je pri startu aplikace nastavena "rozume", tj. i bez jejich prenastaveni je "neco videt". Ono se to muze zdat jako malickost, ale opravdu je velmi jednoduche vykreslit scenu s cca 20ti prikazy OpenGL na 50ti radkovem kodu.
jo, este na jednu vec som si spomenul, ktora nebola spominana v ziadnom vasom tutoriale, ale pride mi nesmierne dolezita... akym sposobom sa nastavuje, ci ma prebiehat rendering softwarovo alebo hardwarovo? Vobec nemam predstavu, v akej rovine (opengl, nadstavby ako glut alebo rovno niekde v OS) to mam hladat. napriklad mam "dovodne podozrenie" za na mojom notebooku je zapnuty rendering v SW, neviem si inak nejako rozumne zdovodnit, preco nie som schopny spravit fractal zoomer v 640x480 rychlejsie ako 5 fps na 2.8 ghz masine ;)
Taky se musím přidat k poděkování. Sice tenhle seriál spíš jen tak proletím (to už jsou na mě moc pokročilá témata a zatím takové věci nepotřebuji), ale hlavně seriál o základech OpenGL mi v některých věcech opravdu hodně pomohl a ušetřil mi spoustu práce. A až budu potřebovat něco kolem NURBS (jako, že časem asi budu), tak první místo, kde budu hledat informace, budou Vaše články.