Obsah
1. Seznam demonstračních příkladů2. Odkazy na příkazy OpenGL GLU rozdělené podle jednotlivých dílů
3. Odkazy na příkazy OpenGL GLU setříděné podle abecedy
4. Odkazy na související články
5. Literatura
1. Seznam demonstračních příkladů
2.1Demonstrační příklad 2.1
Výpis verze knihovny OpenGL GLU a základních informací o podpoře výrobce grafické karty nebo ovladačů na standardní výstup (konzoli).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu02_1.html
Demonstrační příklad 2.2
Výpis verze knihovny OpenGL GLU a základních informací o podpoře výrobce grafické karty nebo ovladačů do grafického okna aplikace.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu02_2.html
Demonstrační příklad 2.3
Výpis všech dostupných rozšíření (extensions) pomocí funkce gluGetString() na standardní výstup (konzoli).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu02_3.html
Demonstrační příklad 2.4
Výpis všech dostupných rozšíření (extensions) pomocí funkce gluGetString() do grafického okna aplikace.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu02_4.html
Demonstrační příklad 3.1
Nastavení ortogonálního zobrazení pomocí funkce glOrtho() z grafické knihovny OpenGL.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu03_1.html
Demonstrační příklad 3.2
Nastavení ortogonálního zobrazení pomocí funkce gluOrtho2D() z nadstavbové grafické knihovny GLU.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu03_2.html
Demonstrační příklad 3.3
Nastavení pozice a orientace kamery pomocí funkce gluLookAt() z nadstavbové grafické knihovny GLU.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu03_3.html
Demonstrační příklad 4.1
Nastavení transformační matice pomocí funkce gluPerspective() z nadstavbové grafické knihovny GLU.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu04_1.html
Demonstrační příklad 4.2
Použití vlastní funkce pro nastavení transformační matice.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu04_2.html
Demonstrační příklad 5.1
Zpětný výpočet souřadnic ve světovém prostoru (world coordinates) z prostoru obrazovky (screen coordinates).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu05_1.html
Demonstrační příklad 5.2
Použití vlastní funkce pro zpětný výpočet souřadnic ve světovém prostoru (world coordinates).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu05_2.html
Demonstrační příklad 6.1
Vykreslení kvadriky (koule) s využitím funkcí poskytovaných nadstavbovou knihovnou GLUT.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu06_1.html
Demonstrační příklad 6.2
Vykreslení kvadrik (kužel, válec) s využitím funkcí poskytovaných nadstavbovou knihovnou GLUT.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu06_2.html
Demonstrační příklad 7.1
Práce s kvadrikami – zobrazení modelu koule složeného z jednotlivých bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu07_1.html
Demonstrační příklad 7.2
Práce s kvadrikami – zobrazení modelu koule složeného z úseček (wireframe model).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu07_2.html
Demonstrační příklad 7.3
Práce s kvadrikami – zobrazení modelu koule složeného z vyplněných a osvětlených plošek (shaded model).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu07_3.html
Demonstrační příklad 8.1
Práce s kvadrikami – změna parametrů zobrazovaných modelů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu08_1.html
Demonstrační příklad 8.2
Práce s kvadrikami – změna parametrů zobrazovaných modelů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu08_2.html
Demonstrační příklad 8.3
Práce s kvadrikami – zobrazení disku (kruhu).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu08_3.html
Demonstrační příklad 8.4
Práce s kvadrikami – zobrazení kruhové výseče.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu08_4.html
Demonstrační příklad 10.1
Programový výpočet směšovací (blendovací) funkce b0().
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu10_1.html
Demonstrační příklad 10.2
Programový výpočet směšovací (blendovací) funkce b1().
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu10_2.html
Demonstrační příklad 10.3
Programový výpočet směšovací (blendovací) funkce b2().
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu10_3.html
Demonstrační příklad 10.4
Programový výpočet směšovací (blendovací) funkce b3().
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu10_4.html
Demonstrační příklad 11.1
Vykreslení NURB křivky specifikované pomocí čtyř řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu11_1.html
Demonstrační příklad 11.2
Vykreslení NURB křivky specifikované pomocí osmi řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu11_2.html
Demonstrační příklad 12.1
Zobrazení NURB křivky prvního stupně s možností změny poloh řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu12_1.html
Demonstrační příklad 12.2
Zobrazení NURB křivky druhého stupně s možností změny poloh řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu12_2.html
Demonstrační příklad 12.3
Zobrazení NURB křivky třetího stupně s možností změny poloh řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu12_3.html
Demonstrační příklad 13.1
Vytvoření a zobrazení NURB plochy jako drátového (wireframe) modelu.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu13_1.html
Demonstrační příklad 13.2
Vytvoření a zobrazení NURB plochy jako vyplněného a osvětleného modelu.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu13_2.html
Demonstrační příklad 14.1
Rozdělení NURB plochy na plošky se zadanou tolerancí.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu14_1.html
Demonstrační příklad 14.2
NURB plocha specifikovaná pomocí dvanácti řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu14_2.html
Demonstrační příklad 14.3
Ukázka práce s uzlovými vektory (knot vektory) NURB plochy.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu14_3.html
Demonstrační příklad 15.1
Vytvoření a zobrazení NURB plochy zadané 36 řídícími body.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu15_1.html
Demonstrační příklad 15.2
Příklad použití násobných řídících bodů (multiple control points).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu15_2.html
Demonstrační příklad 15.3
Vytvoření Bézierova plátu zadáním konstantních hodnot v uzlovém vektoru.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu15_3.html
Demonstrační příklad 16.1
Ořezání NURB plochy pomocí jednoduché kontury vytvořené v parametrickém prostoru.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu16_1.html
Demonstrační příklad 16.2
Ořezání NURB plochy pomocí dvojice kontur vytvořených v parametrickém prostoru.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu16_2.html
Demonstrační příklad 16.3
Ořezání NURB plochy NURB křivkou třetího stupně vytvořené v parametrickém prostoru.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu16_3.html
Demonstrační příklad 17.1
Programové vytvoření mipmapy (aplikace jednoduchého filtru).
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu17_1.html
Demonstrační příklad 17.2
Vytvoření mipmapy pomocí funkce gluScaleImage().
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu17_2.html
Demonstrační příklad 18.1
Vykreslení 3D tělesa pokrytého mipmapou, interpolace barev texelů.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu18_1.html
Demonstrační příklad 19.1
Vykreslení všech grafických primitiv poskytovaných knihovnou OpenGL.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu19_1.html
Demonstrační příklad 20.1
Teselace jednoduchého plošného konvexního polygonu na trojúhelníky.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu20_1.html
Demonstrační příklad 21.1
Teselace nekonvexního polygonu s protínajícími se hranami.
Odkaz: www.root.cz/clanek/photos/opengl_glu/opengl_glu21_1.html
2. Odkazy na příkazy OpenGL GLU rozdělené podle jednotlivých dílů
I
OpenGL GLU I
Datum vydání: 27. 07. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2318
žádné příkazy nebyly uvedeny
OpenGL GLU II
Datum vydání: 03. 08. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2328
gluGetString()
gluCheckExtension()
OpenGL GLU III
Datum vydání: 10. 08. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2338
gluOrtho2D()
gluLookAt()
OpenGL GLU IV
Datum vydání: 17. 08. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2349
gluPerspective()
gluProject()
OpenGL GLU V
Datum vydání: 24. 08. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2361
gluProject()
gluUnProject()
OpenGL GLU VI
Datum vydání: 31. 08. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2372
gluNewQuadric()
gluQuadricDrawStyle()
gluQuadricOrientation()
gluQuadricNormals()
gluQuadricTexture()
gluQuadricCallback()
gluDeleteQuadric()
gluSphere()
gluCylinder()
gluDisk()
gluPartialDisk()
OpenGL GLU VII
Datum vydání: 07. 09. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2385
gluNewQuadric()
gluQuadricDrawStyle()
gluQuadricOrientation()
gluQuadricNormals()
gluQuadricTexture()
gluQuadricCallback()
gluDeleteQuadric()
gluSphere()
OpenGL GLU VIII
Datum vydání: 14. 09. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2397
gluSphere()
gluCylinder()
gluDisk()
gluPartialDisk()
OpenGL GLU IX
Datum vydání: 21. 09. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2408
žádné příkazy nebyly uvedeny
OpenGL GLU X
Datum vydání: 05. 10. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2430
žádné příkazy nebyly uvedeny
OpenGL GLU XI
Datum vydání: 12. 10. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2441
gluNewNurbsRenderer()
gluDeleteNurbsRenderer()
gluNurbsProperty()
gluNurbsCallback()
gluNurbsCurve()
gluGetNurbsProperty()
gluBeginCurve()
gluEndCurve()
OpenGL GLU XII
Datum vydání: 19. 10. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2453
gluNewNurbsRenderer()
gluDeleteNurbsRenderer()
gluNurbsProperty()
gluNurbsCallback()
gluNurbsCurve()
gluBeginCurve()
gluEndCurve()
OpenGL GLU XIII
Datum vydání: 26. 10. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2464
gluNewNurbsRenderer()
gluNurbsProperty()
gluGetNurbsProperty()
gluNurbsCallback()
gluBeginSurface()
gluNurbsSurface()
gluEndSurface()
OpenGL GLU XIV
Datum vydání: 02. 11. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2475
gluNewNurbsRenderer()
gluDeleteNurbsRenderer()
gluNurbsProperty()
gluNurbsCallback()
gluNurbsSurface()
gluBeginSurface()
gluEndSurface()
gluGetNurbsProperty()
OpenGL GLU XV
Datum vydání: 09. 11. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2488
gluBeginSurface()
gluNurbsSurface()
gluEndSurface()
OpenGL GLU XVI
Datum vydání: 16. 11. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2504
gluBeginSurface()
gluBeginTrim()
gluEndSurface()
gluEndTrim()
gluNurbsSurface()
gluNurbsCurve()
gluPwlCurve()
OpenGL GLU XVII
Datum vydání: 23. 11. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2513
gluScaleImage()
gluBuild1DMipmaps()
OpenGL GLU XVIII
Datum vydání: 30. 11. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2520
gluBuild1DMipmaps()
gluBuild2DMipmaps()
gluBuild3DMipmaps()
gluScaleImage()
OpenGL GLU XIX
Datum vydání: 07. 12. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2530
žádné příkazy nebyly uvedeny
OpenGL GLU XX
Datum vydání: 14. 12. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2540
žádné příkazy nebyly uvedeny
OpenGL GLU XXI
Datum vydání: 21. 12. 2004Odkaz:www.root.cz/clanek/2549
gluTessBeginContour()
gluTessBeginPolygon()
gluTessCallback()
gluTessEndContour()
gluTessEndPolygon()
gluTessProperty()
3. Odkazy na příkazy OpenGL GLU setříděné podle abecedy
Je použito anglické řazení – týká se to pouze funkce gluCheckExtension().
gluBeginCurveXI
gluBuild1DMipmaps
XVII XVIII
gluBuild2DMipmaps
XVIII
gluBuild3DMipmaps
XVIII
gluCheckExtension
II
gluCylinder
VI VIII
gluDeleteNurbsRenderer
XI
XII XIV
gluDeleteQuadric
VI VII
gluDeleteTess
XXI
gluDisk
VI VIII
gluEndCurve
XI XII
gluEndPolygon
XXI
gluEndSurface
XIII XIV XV XVII
gluEndTrim
XVII
gluGetNurbsProperty
XI XIII
XIV
gluGetString
II
gluLookAt
III
gluNewNurbsRenderer
XI XII XIII XIV
gluNewQuadric
VI VII
gluNewTess
XXI
gluNurbsCallback
XI XII XIII XIV
gluNurbsCurve
XI XII XVII
gluNurbsProperty
XI XII XIII XIV
gluNurbsSurface
III
gluPartialDisk
VI VIII
gluPerspective
IV
gluProject
IV V
gluPwlCurve
XVII
gluQuadricCallback
VI VII
gluQuadricDrawStyle
VI VII
gluQuadricNormals
VI
VII
gluQuadricOrientation
VI VII
gluQuadricTexture
VI VII
gluScaleImage
XVII XVIII
gluSphere
VI VII VIII
gluTessBeginContour
XXI
gluTessBeginPolygon
XXI
gluTessCallback
XXI
gluTessEndContour
XXI
gluTessEndPolygon
XXI
gluTessProperty
XXI
gluUnProject
V
4. Odkazy na související články
[1] První díl seriálu o knihovně GLUT:
www.root.cz/clanek/1612
[2] První díl seriálu o grafické knihovně OpenGL:
www.root.cz/clanek/1713
[3] První díl seriálu o OpenGL Imaging Subsetu:
www.root.cz/clanek/2068
[4] Článek popisující OpenGL evaluátory:
www.root.cz/clanek/2196
[5] SW implementace OpenGL – Mesa:
mesa3d.org
[6] Popis platforem podporovaných knihovnou Mesa:
mesa3d.org/systems.html
[7] OpenGL pages:
www.opengl.org
5. Literatura
[8] Silicon Graphics: "OpenGLTM Reference Manual ",
Silicon Graphics, Inc., 1994.
[9] Segal M., Akeley K.: „The OpenGLTM Graphics System: A Specification (Version 1.2.1)“,
Silicon Graphics, Inc., 1999.
[10] Wright R. S.: „OpenGL SuperBible “,
Waite Group Press, 1999.
[11] Kilgard, Mark J.: „The OpenGL Utility Toolkit (GLUT) Programming Interface, API Version 3“,
Silicon Graphics, Inc., November 13, 1996.
(dostupné i na WWW ve formátu PDF)
[12] Kolektiv autorů: „GLUT Page“
www.opengl.org/developers/documentation/glut.html
[13] Neider Jackie, Davis Tom, Woo Mason and Shreiner David: „Open GLTM Programming Guide: The official guide to learning OpenGL (Third Edition)“,
Addison-Wesley Publishing Company, Silicon Graphics, Inc., ISBN 0–201–60458–2, 1999.
[14] Hill, F. S. jr.: „Computer Graphics using Open GL “,
Prentice Hall, 2001.