Dobry den,
pekny clanek, jen bych mozna pro uplnost zminil ten Bernsteinuv polynom.
Trosku off topic: pokud pouzivate Radeon 8500 a vyssi, tak neupgradujte jadro na verzi 2.6 ... s jadrem 2.6 nefungujou moc dobre proprietarni ovladace od ATI. Nejde nacist jadernej modul fglrx.ko a tudiz nefunguje hardwarova akcelelerace OpenGL.
K tomu Bernsteinovu polynomu - vypada nasledovne:
B(n,k,x)=(n nad i) x^k (1-x)^(n-k)
(omlouvam se za ten format, HTML proste neni TeX :-)
Vidite, ze vypocet je dost slozity (pro pocitac), takze jeho primy vypocet u Bezierovych krivek a ploch neni zdaleka idealni. Ani uvnitr OpenGL se takhle primo nepouziva - viz napriklad zdrojaky Mesy.
Zdravim, ano v te knizce je to take napsano (doufam, ze jsem se nespletl, kdyz me ted budete kontrolovat).
Bezierovy plochy a NURBS se mohou klidne provadet i na GPU, nejenom na CPU, stejne jako ostatni vypocty a renderovani. Zalezi to na vlastnostech GPU, ovladaci a verzi OpenGL (muzete natvrdo pouzit klidne SW implementaci).
Pockejte si na dalsi dily, tam si evaluatory probereme, tyto prvni dily jsou pouze "zahrivaci", aby bylo jasno, co to vlastne ty "Bezierky" jsou.
Nakonec jsem to vyresil. Na www.rage3d.com je vynikajici diskuzni forum o linuxovyjch driverech pro ATI a jeden frajer napsal patch, ktery umoznuje rozchodit proprietarni driver od ATI na kerndelu 2.6.
http://www.rage3d.com/board/
showthread.php?s=8c02dcd3cc580b39961e2f10619ea
54f&threadid=33748041&highlight=fglrx.ko
Navic jsem mel tu moznost mluvit s chlapikem, ktery je u ATI zodpovedny za linuxove ovladace a ten mi tvrdil, ze pristi tyden vydaji ovladace, ktere by tyto problemy mely resit.