Dobry den,
pozn.: vsiml jsem si, ze OpenGL pri pouziti filtru zmensuje obrazek, protoze hodnoty na okrajich se obtizne filtruji. Aby nedochazelo ke zmenosovani obrazku, tak nektere aplikace/algoritmy tento problem resi zmenou tvaru/velikosti filtru, atd. Zajimalo by me, jestli dochazi ke zmensovani obrazku pri pouziti filtru vzdy, nebo jestli tomu muze byt jinak napriklad na rozdilnych grafickych kartach?
Filtrovani s pouzitim hardwarove akcelerace OpeGL je skutecne hodne rychle :-).
Pekny clanek! Diky.
Zdravim,
na vsech softwarovych i hardvarovych implementacich OpenGL Imaging Subsetu se rastrove obrazy zmensuji. Je to zpusobeno, jak sam rikate, nejednoznacnosti vykladu v tom, jak se ma filtr chovat na okrajich, tj. kdyz se konvolucni jadro (resp. jeho cast) posune mimo obraz. O predepsanem zpusobu chovani nevim, ale mozna je to nekde hluboko v norme OGL IS zahrabane.
Ty rychlost myslite vazne, nebo plati ten smajlik? Na rozumnych systemech (SGI) je to opravdu hooodne rychle, to na SW nedosahnete.
Dobry den,
Ty rychlosti myslim vazne. Ten smajlik tam byl, protoze z toho mam radost.
Jeste drobnou poznamku. Ve zdrojovych kodej je dost nestandardne includovany soubor gl.h
#include "gl/gl.h"
Ja bych spise pouzil:
#include <GL/gl.h>
Napriklad na mem SUSE Linuxu 9.0 to bez teto upravy neslo zkompilovat. Na "mem" SGI O2 jsem to nezkousel.
Za tu chybu v includu se moc omlouvam. Mam totiz jednu verzi zdrojaku, ktere prekladam bud pod SW Mesou nebo pod HW akceleraci. No a pod mesou mam jiny headery, proto je prepinam touto nestandardni obratkou (ty headery jsou opravdu v lokalnim podadresari gl). Akorat jsem to pred publikovanim zapomel opravit.