určitě jde nastavit index lomu i v intervalu 0-1, POV-Rayi je to celkem jedno, prostě vypočítá úhel lomu od kolmice. Je to vlastně to stejné, jako když paprsek vychází z prostředí s větším IOR do prostředí s menším IOR. Jestli jde zadat záporný index lomu nevím, můžu vyzkoušet (docela mě zajímá výsledek).
btw, to že existuje látka se záporným indexem lomu znamená, že v ní světlo začne "couvat"? Nedovedu si to představit, ale já si vlastně ani nedovedu představit "komunikaci" dvou částic na libovolné vzdálenosti bez časového zpoždění, tak je to asi možné :-)
jj, v podstatě bude "couvat" :) ne zpět po stejné trajektorii, ale zalomí se mnohem více a v postatě se zalomí do stejné poloroviny odkud vzešel, nikoliv tedy do druhé poloriviny pod jiným úhlem (když tedy při používání výrazu polorovina budu uvažovat 2D svět a ne 3D)