"vnitřek" objektu plane je na druhé straně, než kam směřuje normálový vektor. Jako ostatně u všech těles.
"clipped_by" ořízne objekty tak, že je vidět vnitřek. Jako doplnění je někdy dobré vědět, že existuje i modifikátor "bounded_by", který objekty ořezává tím druhým možným způsobem - tedy není vidět vnitřek. Nevím, co by udělal bounded_by na objektu s modifikátorem "hollow" - nejspíš to stejné jako clipped_by.
Chápu, že je to jen ukázka, ale obrázek 12 mi připadá jako přes 3D scénu (ty kostkovaný stěny) vložená 2D vrstva se dvěma kruhy vyplněné tou texturou. Jsou nějaké možnosti, jak to zrealičtit? Vnitřní stíny nebo něco.
je to skutečné 3D volume, žádná fake 2D textura :-) Ale jde to samozřejmě vylepšit, ovšem za cenu zpomalení výpočtu. Místo média s částicemi emitujícími světlo (nebo ho pouze pohlcujícími) lze použít scattering, ukážeme si příště.