Vlákno názorů k článku Ovládání Arduina v reálném čase z počítače od anonym - Zdravim a dekuji za clanek, popsal jste to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 1. 2011 13:41

    bez přezdívky

    Zdravim a dekuji za clanek, popsal jste to perfektne.

    Vubec se mi nechce verit ze je to tak primocare:

    - napsat aplikaci v Arduino GUI s pouzitim knihoven pripojenych shieldu atd.
    - vymyslet protokol vlastni komunikace a jeho zpracovani v cyklu
    - prenest program do Arduina (predpokladam ze potrebne casti pouzitych
    externich knihoven atd. se prenesou automaticky a neni potreba to
    dale specialne resit)
    - z jakehokoliv programovaciho jazyka posilat prikazy komunikacniho
    protokolu primo do portu

    To je snad sen....

  • 25. 1. 2011 14:22

    ondra.novacisko.cz (neregistrovaný)

    Opravdu, upload je jedním tlačítkem v GUI, sám si to přeloží a sám uploaduje a resetuje.

    Externí knihovny řešit netřeba, předpokládám, že se to linkuje staticky, takže výsledná binárka obsahuje vše co potřebuje :-)

    Jinak v omezené 1KB RAMce je k dispozici klasická halda, takže tam lze používat malloc, free, new, delete, proto tam je třída pro práci s řetězci. Musí se tam ale vejít i zásobník.

    Arduion je osmibitový procesor, všechny inty jsou "dvojbajtové", adresy taky (je to nezvyk, když člověk dělá na platformě x64), jinak se tam dá programovat opravdu tak, jak je člověk zvyklý. Dokonce lze používat i C++ šablony a virtuální metody :-). Nechodí výjimky (throw)

    Akorát člověka může trošku rozhodit Hardwarská architektura, totiž, že si nelze ukázat na data v programu pointerem, takže buď se všechny R/O data rvou do RAMky (a plejtvají cenný prostor), nebo se musí z ROMky přenášet pomocí speciálních funkcí. To se dá přežít.