Ad „A ty pokuty jsou hodně velké.“
Ano, ale pak musí být i hodně velká cena té služby. Většina dodavatelů asi radši odmítne jednoho náročného zákazníka, než že by riskovali možnost, že se něco nešťastnou náhodou pokazí, a oni nakonec zkrachují, protože nebudou mít na pokuty (nebo úplně nezkrachují, ale nebude zisk a propustí pár lidí).
Takže aby jim to za to riziko stálo, musí být cena poměrně hodně vysoká.
Což zase dost možná vyústí v to, že zákazníkovi to přijde moc peněz. Pak je na místě přehodnotit návrh toho systému, aby běžel např. na dvou serverech od různých poskytovatelů a výpadek jednoho nevadil – a pak to jde provozovat na běžném komerčním (nebo i komunitním) hostingu.
Co se týče smluvních pokut, jsem trochu skeptický – přijde mi, že většinou je to buď úplný hazard (dodavatel doufá, že se nehoda nestane a ona se fakt třeba pěkných pár let nestane), nebo je tam nějaká klička, aby SLA sice dobře vypadalo a všichni byli spokojení a hezky se na sebe usmívali, ale v případě průšvihu se z toho dalo vykroutit a nezaplatit nic nebo jen trochu.