Odpovídáte na názor k článku Písma a jejich použití: výběr písma, které dobře vypadá a dobře se čte. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Mně osobně připadají velmi nešikovná písma, která mají verzálky pod řádek,
zejména jde o J a Q, což je u serifových pravidlem a bohužel je to i u některých
bezserifových. Za zcela absurdní pak považuji případy, kdy i některé číslice
jdou pod řádek (3,4,5) - čísla je obsahující se dost špatně čtou a pochybuji, že by
mělo nějaký estetizující efekt. Taky jsem nepochopil, proč některá písmena
(a,f,g,k) jsou úplně jiná v kurzívě stejného řezu a "nestačí" jen naklonit ty základní.
Subjektivně vidím všechna serifová písma jako překonaná, protože jsou vždy
hůře čitelná bez ohledu na jejich specifické rodiny a řezy.
Celkově myslím, že celý cirkus kolem přehršle písem je jen nabubřelý humbuk a
přidělávání starostí kvůli zbytečnostem. Zkrátka písma měli dělat jen technici a
neměli k tomu být pouštěni umělci a rádobyumělci nebo měli mít nějaké lepší
mantinely pro svou "tvořivost". Asi to jsou kamarádíčci "písmoliteckých" firem,
kterým je třeba nechat vydělat za pitomosti.
Ještě si dovoluji připojit historku k nelichotivé poznámce k "umělcům".
Před časem jsem nechal udělat nové nápisy na hřbitovní pomník. Přestože
jsem vytiskl přesnou podobu, kamenický "umělec" to celé zmršil, protože
do toho vložil svou blbost: místo J, která neměla být pod řádek, udělal jéčka
jako hole na pozemní hokej hluboko pod řádek, zvolil úplně jiný řez a ještě
ke všemu místo 'ING.' (vše mělo být verzálkami) dal 'Ing.' (navíc se starým
zakrouceným 'g'). Dodnes mě mrzí, že jsem za tento paskvil přijal almužnu
formou slevy 5% a netrval na tom, aby to předělal, tj. zaplatil ze svého přes 30k
a zapamatoval si tak, že nemá do zakázky promítat své domněle umělecké
představy. A podobně je to i s tvůrci většiny písem. Mnoho písem = uživatelova
nejistota, nesnáz a zbytečná možnost vytvářet z nich paskvily.