Přesně proto jsem kdysi přešel na obyčejný seznam webmail s i vlastní domnénou..
Takový fail, že se to neumí zavřít jako každý normální email klient do systray je neuvěřitelný.. Tak dlouho ignorovat takový bug :/ To je skoro jako když web browser neotevře html.
Teď dočasně s tb experimentuju a se skřípěním zubů trpím trvale otevřené okno v liště, omg... často blikne notifikace a stejně email otevřu ve webmailu.. :)
Taky je tam bug, že nelze přidat čistě email, ale musí se tam dát i jméno, což každý nechce... A zapracovat na gui a vyhledávání by to taky chtělo... Moc pozitivních zpráv jsem za poslední roky o tb neslyšel a po 2 měsících testování... no, možná to nechám nainstalované jakožto stahování pošty do zálohy, ale je mi toho softwaru líto :)
Pokud by měl být TB použitý ve firemním prostředí, chybí mu několik věcí:
1) GPO (tohle už má Firefox docela dobré)
2) možnost použití systémového úložiště certifikátů - to ani FF nemá uspokojivé, ale ten aspoň dokáže převzít důvěryhodné certifikační autority, TB ano tohle nemá
3) platí i pro FF: ve Windows použít systémové konvence pro přepnutí jazyka UI
Ad 3: tady by se mohli inspirovat u LibreOffice: český LibreOffice má automaticky i anglické UI a respektuje uživatelův DisplayLanguage, případně mu lze explicitně jazyk nastavit.
No my tedy Thunderbird v nasi firme pouzivame a zadny tebou uvedeny deficit nepocitujeme, umi to spravovat nekolik uctu zaroven (firemni, soukrome), umi to ukladat udalosti do sdilenych kalendaru, atd.
Tedy za nasi firmu rikam, ze ve firemnim prostredi funguje bez problemu k tomu, k cemu mailoveho klienta pouzivame.
Může být.
Problém certifikační autority se dá vyřešit předdefinovaným prázdným profilem.
Cizinci dostanou jinou instanci aplikace (no, to už je otrava, protože všechno ostatní může být ve standardním image). Jde o to, kolik lidí máte a kolik cizinců a jak rychle se vám lidi mění. A kolik lidí máte - 10, 100, 1000?
Sdílené kalendáře na Googlu s doplňkem, to docela jde.
A používáte certifikáty na podpis mailů?
U nás je tohle všechno, takže sakra jo, vadí to!
Tak do 10 lidí AD není skoro potřeba, do 20 lidí se to bez AD dá, ale už to začíná být otrava. Pro toho, kdo s AD není kámoš ještě nestojí za to se skamarádit, ale pro toho, kdo to trochu zná, už je otrava, když GPO nemůže použít.
A nad 20 se není o čem bavit. Já jsem línej a zapomětlivej, mám ty počty posunuté na polovinu.
Jak jdete přes 50, začíná to pomalu chtít i nějaké další prostředky automatizované správy (údržba účtů na základě dat z HR o ukončení pracovního poměru, příslušnosti k oddělení apod. a s tím související oprávnění třeba k síťovým prostředkům).
A že malá firma nepotřebuje jiný jazyk UI - možná ne, ale když potřeba nastane, je to k dispozici. Tedy všude jinde, ti jdou právě opačným směrem - ve Windows od W8 si můžete doinstalovat DisplayLanguage ve všech edicích (W7 to měly od Enterprise výš). LibreOffice v jazykové verzi X má k dispozici out-of-the-box i angličtinu a taky respektuje DisplayLanguage (a v nastavení to umožňuje explicitně přepsat).
Mozilla je nad věcí, tu tyto potřeby zřetelně nezajímají, a pak se diví těm klesajícím procentům FF.
Není to škoda? Máme pěkný produkt, jen se to ve větším rozsahu nedá snadno spravovat.
Tebou navrhované scenáre predpokladajú AD a teda asi Windows seever (s AD na Sambe som sa stretol presne 2x a obidva prípady boli skôr problematické). Odtiaľ je len krôčik ku Exchange Server. A tam je určite kráľom Outlook. Je to ale drahý špás.
Drvivá väčšina malých a Soho firiem beží na mailserveroch ich webhostera a tým pádom na IMAP kde je na tom určite TB lepšie.
PR oddelenie pri 20 ľuďoch? Realitou je jedna strhaná účtarko-mzdárka a jeden mladý "šikovný chlapec" na IT...
Žiaľ LibreOffice je stále ešte vnímaný ako ten horší ale postačujúci ofis... Keď nie sú peniaze... A tie nie sú... A nebudú...
No a v tomto prostredí je TB kráľom.
Existuje v Thunderbirdu nějaká možnost, jak ověřit SSL certifikát k navazovaným spojením?
Ve Firefoxu si kliknu na zámeček v URL a mohu si zobrazit detaily o SSL certifikátu, platnost, kdo ho vystavil atd... ale u IMAP, SMTP, POP3...mi to docela citelně chybí. Hodil by se snadný způsob, jak se k takové informaci dostat.
Bylo by fajn, kdyby se při každém vkládání účtu nesnažil TB použít ten automatický nesmysl, co nikdy nefunguje (možná s výjimkou Google) a rovnou dovolil ruční nastavení, ideálně s možností importu vlastních předvoleb pro konkrétní server.
Bylo by fajn, kdyby se daly konfigurovat takové detaily, jako třeba pořadí mailových účtů. Existuje na to doplněk, ale taková drobnost mi přijde natolik základní, že by měla být součástí UI.
Jinak je TB docela super a doufám, že ho frikulíni nedomyšlenou modernizací nezkazí.
Ad „SSL“ certifikát: Ono je důležité jej kontrolovat zejména před spojením, ne až při spojení. A obávám se, že to přímo nepůjde, Thunderbird může dělat různá spojení na pozadí. (To mimochodem Firefox také – třeba vyhledávání nebo addons.)
Jako workaround by šel použít Wireshark, případně ideálně dumpcap a výsledek zobrazit ve Wiresharku ve virtuálním stroji na jedno použití. (Protože https://wiki.wireshark.org/Security .)
Tray neumí, ale to se dá vyřešit programem Birdtray. Beru, že to je řešení-neřešení, ale funguje to. Já jsem zvyklý mít klienta na osobním PC stále aktivního, bez traye to nejde...
Jistě, že Thunderbird není dokonalý, ale pro domácí užití a zvlášť na Linuxu jsem nenašel na hony nic lepšího nebo srovnatelného. Umí stahovat maily z různých schránek do jedné složky, má dobře zvládnuté RSS. Propojení s google adresářem a kalendářem přes doplněk funguje skvěle. Nic víc nepotřebuji.
V pracovní sféře si to ale neumím představit. My jedeme hlavně na maily a to je nejlepší Outlook, bez jeho nastavitelných pravidel, úkolovníku, nastavení složek zvlášť atd. atd. bych nemohl fungovat. Ale upřímně, co dokáže reálně konkurovat balíku od Microsoft, když opravdu využíváte všechny jeho možnosti.
Project Fluent je skvělej. Sám to zkouším používat na svých projektech.
S tou Enigmou doufám, že to poladí líp, než jak je teď plugin. Protože to vkládání asc jako přílohy je morbidní. (Ještě jsem se nedostal k tomu to pořádně prozkoumat, snad to jde změnit.)
Chat jsem v poslední době zkoušel používat. Zatím teda jako nic moc. Prakticky nic mi nefunguje, Twitter (hlavní motivace) furt hláší auth chyby, a vzhled je hnus. Moc by se mi to líbilo, když bych TB mohl používat i na chat, Twitter, IM.
Editor samotnych emailu je v rezimu HTML misty dost na palici uz nekolik let.
A ted nove nemoznost ve widlove verzi v nastaveni vypnout zjistovani novych verzi. Coz se tyka i FF. Ci je sakra ten pocitac, ktery sem si koupil? Muj nebo vsech autoru sw, ktery si na svuj pocitac nainstaluju?