Díky za super články. V naší firmě vyvíjíme software který renderuje 3D scénu (obecně nějaké modely mostů, budov apod) pomocí nativních knihoven jako lwjgl apod, skoro si říkám jestli to není zbytečné a celé by nešlo přepsat do čisté Javy (s nativními knihovnami máme bohužel spíš problémy), refactoring ale bohužel nikdo nezaplatí.
FSEM (aspoň myslim, že se tomu tak říká) jsem zatim nepoužíval, ale v Brackeenově knize o vývoji her se píše, že i v tomto režimu se zobrazují okraje a titulková lišta okna. Řeší to tam nějakou obálkovou třídou.
Jsou HW akcelerovány i průsvitné obrázky? U starších verzí Javy tomu tak myslim nebylo.
Ale možná už je to dneska jinak. Doufám.
Okraje a titulkova okna lze krasne vypnout pres setUndecorated() a to i v ne-full screem rezimu (proste mate mezi dalsimi okny ramec bez dekoraci), viz http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/awt/Frame.html#setUndecorated(boolean)
Prusvitne obrazky? no jestli myslite pruhlednost 0-255 per pixel, s tim je nekdy problem, nejde tak ani o verzi Javy, jako o miru spoluprace s X Window popr. DirectX a nastavenem grafickem rezimu (16bpp, 15bpp, 24bpp...). Vykon jde obecne hodne dolu, zustal bych u jednobitove pruhlednosti, u vetsiny her by to nemuselo vadit (jednobitova pruhlednost je v naproste vetsine pripadu ok).
Chtěl bych se Vás zeptat, jak tedy možné na Ubuntu (aktuálně používám 12.04 a 12.10) + OpenJDK 1.7 dosáhnout kompletně celoobrazovkového režimu bez unity panelu a horní lišty s indikátory času atd. Ať zkouším co zkouším, tak ani ve Framu ani v JFramu se mi nedaří dosáhnou kompletně celoobrazovkového režimu a to ani s metodou setUndecorated(true). (Hledal jsem na stackoverflow, ale žádné řešení jsem nenašel) Děkuji
P.S.: Seriál je výborný :-)