Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Pokračující monopolizace světa PC: kdo přijde další?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 5. 10. 2024 11:56

    Ladis

    Stará auta vám nikdo nebere, ona sama se rozpadnou. Moderní spalováky jsou příliš složité na větší pozáruční opravy. A sypou se už v operáku, ještě než si je pak koupí český Pepík jako "voňavku".

    TCO je pořizovací cena plus X let palivo a servis. Brácha např. s EV ušetří ročně 50 tis. Kč na benzín (stejné jízdy jako předtím s ICEV). U vašeho příkladu (auto za 50 tis. vs auto za 10 tis.) by to doběhl za necelý rok. Bavíme-li se o chudině, co popojíždí mezi vesnicemi, tak minimálně 4 roky to auto bude mít, takže stačí ušetřit 10 tis. ročně. Polovinu toho spolkne sám servis určitě.

    Stavby jsou dohoda koalice a opozice na zákonech. Stačí se inspirovat např. v Polsku (vlastně kdekoli kromě pár zemí v Africe).

    Infrastrukturu máme už teď dvojnásobnou, než je potřeba. A prodej EV v Česku bude muset trvat 25 let aktuálním tempem, aby to bylo aspoň těch 600 tisíc aut. To se ulice několikrát rozkopou.

    Kolik je nadkritické procento? V Česku jezdí 1,5 % EV a v Praze 6 % a čeští Pepíci se už hroutí. Asociální to není, stačí udržovat starý spalovák, aby vás pustili do města. A levné EV se už vyrábí, akorát se clem 30-40 % tady v EU a dokonce 100 % v Severní Americe se to nikomu nechce dovážet.

    5. 10. 2024, 11:57 editováno autorem komentáře