Odpovídáte na názor k článku Pokračující monopolizace světa PC: kdo přijde další?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Stará auta vám nikdo nebere, ona sama se rozpadnou. Moderní spalováky jsou příliš složité na větší pozáruční opravy. A sypou se už v operáku, ještě než si je pak koupí český Pepík jako "voňavku".
TCO je pořizovací cena plus X let palivo a servis. Brácha např. s EV ušetří ročně 50 tis. Kč na benzín (stejné jízdy jako předtím s ICEV). U vašeho příkladu (auto za 50 tis. vs auto za 10 tis.) by to doběhl za necelý rok. Bavíme-li se o chudině, co popojíždí mezi vesnicemi, tak minimálně 4 roky to auto bude mít, takže stačí ušetřit 10 tis. ročně. Polovinu toho spolkne sám servis určitě.
Stavby jsou dohoda koalice a opozice na zákonech. Stačí se inspirovat např. v Polsku (vlastně kdekoli kromě pár zemí v Africe).
Infrastrukturu máme už teď dvojnásobnou, než je potřeba. A prodej EV v Česku bude muset trvat 25 let aktuálním tempem, aby to bylo aspoň těch 600 tisíc aut. To se ulice několikrát rozkopou.
Kolik je nadkritické procento? V Česku jezdí 1,5 % EV a v Praze 6 % a čeští Pepíci se už hroutí. Asociální to není, stačí udržovat starý spalovák, aby vás pustili do města. A levné EV se už vyrábí, akorát se clem 30-40 % tady v EU a dokonce 100 % v Severní Americe se to nikomu nechce dovážet.
5. 10. 2024, 11:57 editováno autorem komentáře