Odpovídáte na názor k článku Pokračující monopolizace světa PC: kdo přijde další?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
> ehm.. chapem, ze sme na ceskom serveri, ale pocitat 50k Kc ako usporu v hodnote 40k Eur je famozny preklep :)
Bohatí lidé na EV mají, proto se v argumentech vytahují chudí, takže jsme jel na té myšlenkové vlně. Plus samozřejmě jsme na českém serveru ;-)
> ad TCO: ako som vyssie uviedol: 50k CZK nie je 50k EUR, kym to nasetrite tymto tempom to auto sa zjavne rozpadne. Takze nie, nemate sancu tym TCO dobehnut vysoke ceny elektroaut.
Ani není třeba. Protože v této cenové kategorii je pořizovací cena srovnatelná, tak neřešíte, jestli se rozdíl splatí TCO v následujících letech používání. Levnější provoz vám pak vydělá na druhou baterku, pokud chcete auto používat dýl, než je nyní již běžná 8+ letá záruka. Naopak u spalováku abyste bokem navíc šetřil na motor/převodovku/turbo/filtr částic/... To, že garážník umí levně opravit Oktávku, neznamená, že bude umět i Superba.
> ad stavby: preto som pisal o Nemecku, ze nie, tam sa to nepodarilo. Preco by to vo vasej 17tej spolkovej krajine malo byt inak.
Když to může být jinak v jiných krajinách sousedících s Německem?
> ad infrastruktura: nie nemate dvojnasobnu infrastrukturu na to co je ziaduce. Mate infrastrukturu ktora staci na to, ze elektroaut je stopove mnozstvo. A ako som pisal vyssie, je ciste scifi, ze sa to radikalne zlepsi.
I kdyby bylo 0 % EV v Česku (to je jen o 1,5 % méně než teď), tak by infrastruktura byla stavěná na dvojnásobek. Jako rezerva.
> ad asocialnost: ocividne nechapete o com sa hovori. Regulacie idu smerom, ze nebudu ine ako nove elektroauta. To, ze si ludia budu oprasovat auta ako na Kube naozaj nie je "socialne". Na lacne elektroauto v EU uverim, ked ho fakt uvidim. Napriklad skodovka take slubuje buduci rok. Druha vec je, ze "lacne" znaci 30k EUR, co je stale 2-3 nasobok lacnej Dacie.
Sociální auta nedělá koncern VW už dávno, a to to má v názvu značky. Češi si proto "oprašují" v průměru 16letá auta už teď, před "grýndýlem" a před elektromobilitou. Levná elektroauta jsou už dávno, dokonce i AutoFórum na ně upozorňuje (trochu vtipně občas mluví o Evropě, ale myslí tím dovoz do Ruska). Ale naši politici holt na ně dali clo 30-40 % (a v Severní Americe dokonce 100 %). Jinak elektroauta prý ztrácí rychle na ceně, takže 80 % Čechů si je pak kupuje velmi levně (po 3 letech poloviční cena; 80 % Čechů kupuje ojetá auta, 20 % nová).
> inak pre to pobavenie, fakt mate 6% elektroaut v Prahe? Mozte dodat zdroj? by oko, to predpoklada aspon 60.000 ks.
Ano, jsou to oficiální data. Však ta auta jsou registrovaná. Já tedy v Praze vidím mnoho elektroaut, takže nemám důvod tomu nevěřit. Nedávno přede mnou při čekání na přechodu přejelo asi 4 EV a 3 ICEV, ale uznávám, že to byl extrém. Plug-in hybridy na ulici nesleduju, jen čistě elektrická (u plug-inů a obecně hybridů byl musel sledovat štítek na zádi, což nestíhám).