Názor k článku Postřehy z bezpečnosti: kdo ovládá vaše auto? od Lael Ophir - Ad na ruzyni muzes klidne pristat s rogalem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2015 17:48

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad na ruzyni muzes klidne pristat s rogalem - nevím jestli i s rogalem, ale vím že se dají sjednat výjimky. Myslíte že když překalibrujete ILS jako v Die Hard, rogalu to nějak uškodí? :)

    Ad ten flightradar vsechny stroje s odpovidacem vidi - jen pokud má někdo v dané oblasti ADS-B receiver a krmí flightradar daty && úspěšně přijme daný signál && letadlo má ADS-B (což není případ Boeingů 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP, pokud nebyl systém instalován dodatečně). ATC používá Secondary surveillance radar, který nevyžaduje ADS-B. Letadlo může být vybavené straším typem transponderu, kde radar rozmítá po obloze paprsek, a když transponder zachytí signál, tak odpoví svým kódem a výškou. Z kombinace toho kam šel paprsek, které letadlo odpovědělo a v jaké bylo výšce se určí kde je kdo. Protokol má více verzí (Standard SSR, Monopulse SSR, Mode S), které se liší přesností. Požadavky pro vstup do daného vzdušného prostoru pak mohou zahrnovat minimální povinnou úroveň protokolu. Experti mi jistě odpustí zjednodušení, tohle není flight training :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_surveillance_radar