Tak pokud má USA stále 330 mil. obyvatel a odpočítáme mladistvé, kteří nemohou volit, těch 245 mil. by mohli být voliči všichni.
Za druhé, těžko říct, jak taková data pomohou ovlivnit výsledek, když se voliči v USA za poslední desetiletí rozděli na dva poměrně jasně definované tábory a studie naznačují, že takový ten "skándál na poslední chvíli" má efekt minimální, ne-li opačný. Na rozdíl od očekávání. A k tomu všemu, poslední měsíce se dělají předvolební průzkumy všude a pořád a je dobře známé jak které státy, regiony a okresy tradičně volí. Daleko větší vliv bude mít šikana voličů sociálími sítěmi, ktré mají informací a možností daleko víc, zmatek a ztráty u volby poštou a aféry jako blokování New York Post Twitterem kvůli nelíbícímu se článku o jednom z kandidátů.
Vlastně tím chci hlavně říct, že taková vágní tvrzení nemají valné ceny, na tomoto serveru je toto téma nechtěné a jenom to zase vyprovokuje diskuzi, která bude muset být zablokována a něktré příspěvky blokovány.
No praveze s tema datami dokazete ovplyvnit volice dost zasadne.
Muzete na ne cilit hoaxy a zasahnete je omnoho ucineji nez nejakou obecnou reklamou.
Tohle si prectete:
https://www.databazeknih.cz/knihy/prumysl-lzi-propaganda-konspirace-a-dezinformacni-valka-361509
@Zdeno Sekerák
Ano, tato tvrzení se objevují velmi často. Už jenom z důvodu, že takový efekt nelze přesně změřit bych ale byl zdrženlivější. Navíc Vám k tomu nestačí "jenom nějaká data" ale musíte mít ta správná data o cílech. A navíc je vůbec otázka kolik lidí je např. v daném prostředí ovlvnitelných. Už vidím třeba Vás nebo sebe jak volíme Zemana jenom proto, že má někdo nějaká naše data, třeba nákupní. A naprosto stějně v USA. Zajímavá otázka by na začátek byla: Kolik je tam třeba vůbec jako nějakých nerozhodnutých ;-)
Naposledy mne pobavil jeden expert ve studiu Českého Rozhlasu, který údajně vyvýjí nějaké pokročilé systémy (nebo co) pro armádu USA. Tak údajně lze vystopovat vliv Ruska na převrat v Ukrajině podle toho, že Ruská média začala psát asi dva roky před tím intenzivě o situaci na Ukrajině. To je velmi zajímavý úkaz. Jenom pánovi nedošlo, že se tehdy připravovala Ukrajina na vstup do EU, takže by mohl být důvod tohle a taky ho evidentně nenapadlo se podívat, jestli náhodou nezačala všechna evropská média psát více o Ukrajině právě z toho důvodu přístupu k EU. No, tak máme další skvělý "důkaz", dodnes toto tvrzení slýchám různě recyklované ... to je fake-news jak vyšité.
Jako abychom si rozumněli, to ovlivňování se nedělá tak, že máte "nějaká" data a vzpomenete si na ně týden dva před volbami. Naposledy kauza Pinkerton. Ale ti mají svá, jaksi k tomu účelu dlouhodobě a cíleně získávaná dat. Pak je tu ale jěště pořád otázka úspěšnosti a vůbec rozsahu vhodného cíle (počet lidí). A i když to dopadne, těžko prohlásit ve všech těch vlivech, že ten hlavní, nebo snad jediný, byl zrovna tento a ne třeba dlouhý rozhovor se sousedem.
2. 11. 2020, 13:13 editováno autorem komentáře
Tu to panko krasne vysvetluje a to nebol ani internet:
https://www.youtube.com/watch?v=IQPsKvG6WMI
Ak to chcete cele:
https://www.youtube.com/watch?v=5It1zarINv0
Skusme domysliet ako to asi funguje teraz?
No vzhladom k tomu v akych velkych srackach svaz je este celkom slusne 'dominuje'. Za dalsie neviem ci tam nevidite nejake paralely k hnutiu BLM, WLM, ... a celkovemu rozpolozeniu americkej spolocnosti. Naviac neviem ci to sledujete aky uspech ma dezinformacna scena a myslim ze v cechach je podobne. Mnozstvo hoaxov, falosnych 'zarucenych' informacii sa im celkom dari. Skuste si zistit odkial tieto spravy pochadzaju alebo odkial ich preberaju. U nas do dezinformacneho webu rovno prispieval rusky agent.
@Pavel Tavoda
Paralely tam jistě vidím. Ale Svaz už neexistuje a to, co se děje už delší dobu v USA je součástí obliby některých idejí a tentokrát se to dá celé vystopovat až do Francie 60. let minulého století. Ostatně, Lenin byl do Svazu taky dovezen a ze Západu podpořen. Ale to je jiný příběh.
Hoaoxy jsou s námi co lidstvo existuje. Každý hučí to svoje, neexituje žádná dezinformační scéna a oproti tomu dobří hoši. Je to prostě souboj o území a vliv jako byl vždycky. Jenom si např. vzpomeňte: Touto dobou, i bez covidu, měly podle odborníků z kampaní desetitisíce britů žadadonit před úřady práce a Británie zažít exodus firem. Takovou dezinformační scénu jste jistě na mysli neměl.
Já vím kam byste s tím rád zašel: Máváte klubovou šálou, ale mě spíš zajímá celá liga. Jinak je to pro mne nezajímavé.
2. 11. 2020, 20:15 editováno autorem komentáře
Prave k tomu je dobra ta databaze. Dokazes vyclenit lidi na ktere nema smysl cilit. U tech muzes max dosahnut aby byly znechuceni a nesli volit neeeebo prekreslis okrsek a zrusis polovinu volebnych mistnosti.
Ostatny si hezky rozdelis na cernochy budes valit ze BLM je sice trochu nasilna ale vsechny revoluce tak zacali. A ze tvuj kandidat ma v tymu dokonce 2 černochy. Na bile muze co piji pivo (tohle fakt tak funguje) budes valit ze BLM jsou zlo a ze tvuj kandidat s jim to spocita. Uz ani zminka o tech dvou ve volebnim tymu.
Tak tohle nefunguje kdyz delate kampan pro vsechny. Tam musite to nebo ono. Kdyz cilite doslova na jednotlivce dokazete divy.
Tak znova. Na to potřebujete specifická data a podle posledních studií znechucení nefunguje, naopak. Ostatně, kdyby Vaše preference nebyly tzv. progresivní a v souladu s mainstreamem, znal byste to z vlastní zkušenosti.
To, že se s tím dokáží divy pořád někdo tvrdí ... ale vidíme, že se i přes masivní investice do cílených kampaní pořád nakonec všichni diví. Např. Brexit. Pak je tu otázka, jak výsledek změříte? Jak změříte, že zrovna toto byl ten faktor? Já Vám to prozradím. Nijak. Je to jako s cílenou reklamou. I s tou necílenou. Alza pravděpodobně propálila na reklamě (i cílené) bžilióny a nakonec stejně lidi nakupují většinou podle nějakého srovnávače nebo prvních 2 stránek na Google nebo Seznam. Jo, divy.
Pokud se zeptáte libovolného markeťáka z velkého internetového obchodu (ať už z Alzy, nebo jinde), řekne vám, že má velmi tvrdá čísla, která potvrzují, že reklamní kampaně fungují, a že má velmi přesně vyzkoušeno, co se stane, když na čas vypnou i pitomé mailové newslettery. A jestli je to průkazné nebo neprůkazné, jim je celkem fuk, když mají praktické výsledky. :)
Nicméně nemáte na nějakou relevantní studii odkaz?
Jo, ještě aby řekl, že neví. Podívejte. Tak buď si nakoupí tolik lidí co je newsletterů, nebo se to z nějaké části míjí účinkem. Obliba srovnávačů by to taky potvrzovala a statistiky z Google taky.
Netvrdím, že je reklama k ničemu. Minimálně udržuje povědomí. Něco to jistě přinese, ale pokud si pozorně přečtete co říkám, tak se to taky musí trefit do nálady cíle. Těžko si u Vás někdo koupí špinavý hnusný hadr, jenom protože jste posílal newslettery. A tím to je, když se trefíte do poptávky, najednou máte úspěšný newsletter. A tak je to i s politickým cílením. Nejakou část lidí to jistě osloví pokud se jim to trefí do možných preferencí, jenomže i bez cílené kampaně by se nějak rozhodli a to je to, co nevíte - tedy nemáte výsledek s čím srovnat.
@SB
Ano, taky jsem se na to díval. A hned mi došlo proč že je to tak "skvělá knížka". Ale tak za 159 e-knihu, koupil jsem a dám tomu šanci. Pokud se nesnaží předstírat nějakou objektivitu a univerzitní kvalitu, jako prezentace jejího vlastního názoru a zkušeností to má taky validitu, jenom prostě jiného druhu a nesmí se na to zapomínat.
UTRS neni zadnou novinkou, v provozu je uz nekdy cca od roku 2014. Co chystaji noveho je moznost signalizace flowspec pravidel v pristim roce...