Použití trojkové soustavy pro kódování dat v DNA je zajímavé. Samotná DNA obsahuje 4 číslice, takže je jedna číslice možná použita jako oddělovač slov nebo pro kontrolu integrity? Ale čtení DNA je hodně otravná práce. Četl jsem článek o délce DNA a informacích v ní uložených kde se zmínili, že lidský genom má pouze cca 700 mb, ale DNA sekvencer při čtení vytvoří cca 200 gb dat plných metadat a dalšího zbytečného odpadu. Ruční čtečky DNA jsou ještě daleko.
O sekvenátorech (ne sekvencerech, když tak anglicky sequencing) něco vím. Skoro všechny metody sekvenování, kromě Sangera a těch posledních jako Nanopore a BioPac jsou výrazně omezeny délkou tzv. čtení - úsek DNA, který jsou schopny kontinuálně převést na sekvenci písmen. Výsledná podoba - originální DNA (i když spíš odhad blížící se 100%) se skládá až z těch čtení na základě jejich překryvů - proto jich je hodně. Pro další zájem se hodí termína sekvenování, Illumina, sequencing atd. Jsou i na youtube videa.
http://www.osel.cz/9749-zazraky-na-pockani-kapesni-ctecka-dna-precetla-cely-lidsky-genom.html
Loose s kolegy načetli s MinIONem celkem 91,2 Gb dat o sekvencích, což představuje asi 30-násobek velikosti celého lidského genomu. Zároveň vyvinuli nový protokol, díky němuž MinION zvládne číst ultradlouhé kusy DNA najednou, až do délky téměř 900 tisíc bází.
Protože windows se dodneška nenaučilo mít něco jako má linux unix sockety a protože používat pipes je naprosto systém na dvě věci, pořád se jako IPC používá TCP na portu. Vím o čem mluvím, taky jsem s tím zápasil. Ale já používal náhodný port s tím, že jsem vždycky ostatním hlasil jiným IPC nástrojem, jaký port to je.
No jo no jenze ja si na tom windows spustim 99.9999999999% veci. A zaparim si vsechny dx12 tituly.
Hezke ze propagujete linux ale system co umi o 50% min jak windows logicky bude mit mnohem mene chyb protoze je vice casu vymazlit ostatni veci a nestarat se o kompatibylitu.
Zatimco kdybych upravil linux tak aby umel vsechno co windows tak by se chudak spoustel 2 hodiny.
Proste JABLKA A HRUSKY!
Skype v electron framework, ktery pouziva "webových technologií (HTML, CSS, JavaScript) pro vývoj desktopových aplikací, využívá Chromium a Node.js a je multiplatformní."
Aha, a ja se divil proc ten blby skype zabira RAMky stejne jako chrome s 5 otevrenymi taby. To je jako zavod o to udelat desktopovy program co nejblbejsim zpusobem?
Skype v poslední době předvádí totální úpadek.
Skype byl sice rozežraný vždycky (v době 256MB RAM si sežral 30MB), ale platil u mě za nástroj, co funguje. Kdykoli mi tehdy doma přestal jít web, Skype fungoval v pohodě dál. Bylo to tehdy nejspíš DNS (Skype používal IP adresy), ale u kamarádů si tím vysloužil slušnou pověst.
Představoval jsem si ten luxus mít Skype na telefonu. Ale byl fakt strašlivě náročný, takže jsem čekal, až budu mít dělo telefon. Ale ono je to stále stejně nepoužitelné, navíc to ovládání!
Na Windows 10 mám Skype nějak už od instalace, navíc je trvale zapnutý na pozadí. Je to velmi smart aplikace. Okno je obrovské a seznam kontaktů se nedá zmenšit (!), a navíc se neustále zasekává. Občas na pár vteřin, občas natrvalo. Většinou na to sám po několika hodinách přijde a Skype se restartuje. Poznáte to podle toho, že vám najednou píše hromada přátel najednou. Chová se to v podstatě jako služba s grafickým rozhraním, nedá se to vypnout.
Na Linuxu už to přišlo taky.
Nevím, co s tím provádějí, ale pro mě je to už totální bazmek, který používám pro komunikaci jen se 2 lidmi.
Hraju na mobilu jednu hru, logický rychlík z kategorie "match three". Už rok. Jsem v levelu 800 něco málo. Ještě na vánoce jsem mohl hrát celou cestu z Brna do Prahy, tam pobíhat dva dny a vrátit se zpátky. Cestou zpátky už hrát nešlo, baterka skomírala.
V lednu přišel update. Žádné viditelné změny. Akorát tedy že teď to vyžere celou baterku za hodinu a půl. Stěžují si na to stovky lidí, nasraných budou tisíce. A reakce vývojáře? Prostě jen přešel na novější verzi enginu, zkompiloval to a když to fungovalo, tak to nahrál na GooglePlay. Pitvat se v tom už nehodlá, na tu hru dva roky nesáhl. Jen nechce udržovat několik verzí enginu a tak své starší hry vždy překompiluje a vystaví update. Máme si buď najít jinou hru nebo si koupit lepší telefon se silnějším procesorem, který ten engine nedokáže vytížit na 100%.
Jen by mě zajímalo, co je to za engine. Unity3D sice žere baterku znatelně, ale tam se nestává, aby to s novou verzí najednou bylo třikrát tolik.