Policie ho vypátrala poté, co obdržela hlášení od školy, kde učitelům chodily podezřelé e-mailové zprávy, které byly součástí phishingové kampaně studenta.
Ha, lama.
Ja som si v tom veku kupil predrazeny USB kluc ako boot medium a napisal malu fork bombu pre Windows. USB kluc bootoval minimalisticky Linux, ktory k sebe nakopiroval SAM databazu, spravil clear a echo "invalid boot device". Napriek stalej kontrole ucitela sa mi podarilo spustit fork bombu pod mojim uzivatelskym uctom. Ucitel videl zmrznutie, stlacil RESET a po reboote uz byli hashe na kluci. Potom tyden lamania 8 znakoveho hesla z pismen a cislic a mal som pristup k uctu Administrator, ktory mal aj v domene rovnake heslo.
Potom stacilo pripojit share \\SERVER\C$, ktory priamo v roote obsahoval program ascAgenda aj s databazou. Tak bol narychlo skopirovany.
Offline analyza ukazala, ze ascAgenda vsetky "sukromne" data v databaze sifruje, takze nemam pristup k heslu. Naviac spustenie programu vyzadovalo heslo. Vdaka Olly nebol problem zistit, ako vyzera zasifrovane heslo "asdf", zmenit ho v DB a potom otvorit program. Ten uz ukazal komplet hesla vsetkych ucitelov, ziakov a ich rodicov. Nielen to, ale aj platy, rodne cisla a dalsie udaje.
Spravcovi som oznamil, ze je treba zalepit diery, ktore tam nechal ale ten to niesol s nevolou a vyhrazal sa mi, ze ked to budem rozpitvavat, tak zablokuje moju maturitu z informatiky. Sice by mi nikdy nic nedokazal, ale ostalo to tak a este rok po mojej maturite mali vsetci ucitelia rovnake hesla. Vsadil by som sa, ze este teraz ma admin rovnake heslo.
Uz je to premlcane a ja som v systeme nikdy ziadne znamky nezmenil, ale toto ukazuje na jedno: nepodcenujte ziakov.
To spíš smutně ukazuje, jak je na tom vaše / naše školství. (nebojte nic, v ČR též zaměstnáváme učitelky ruštiny, co učí angličtinu a jsou o lekci před žáky)
Nejsou lidi ... a já bych za ty prachy taky nešel učit. (nemluvě o tom, že bych některé pa*chantíky musel zabít, ale to už je jiný problém - nadsázka, kdyby byl někdo vychován naším vzdělávacím systémem a nepoznal to ;) )
Proč je tohle problém? To, že něco umím udělat neznamená, že to dělat budu, třeba je pro něj výhodnější (časově, peněžně) si to nechat udělat.
Kdybych si veškerou práci dělal sám, nikdy nejsem schopný založit firmu a nikdy nejsem schopný být v zisku, nikdy nejsem schopný se sám sebevzdělávat nebo posouvat dál.
Bavíme se pravděpodobně každý o jiné úrovni -
Můj předpoklad byl, že jde spíš o nějakou školní "hračku" na které by se dalo třeba i dobře naučit programovat.
Váš předpoklad je asi spíš něco většího, co by pan učitel programoval 3 roky, ať by byl jakkoli schopný.
V takovém případě je naprosto v pořádku, že si na to najme externí společnost.
Můj příspěvek byl spíše o tom, že lidé kteří opravdu neumí učit / nemají k látce žádný vztah, učí a většinou to pak přenášejí na žáky.
Umět programovat je jedna věc.
Umět programovat v jazyku, který se hodí pro danou věc, je druhá věc. Frontendař s Javascriptem ti nedá třeba jednočip.
Mít doménový znalosti je třetí věc. Autor akonomickýho software bude asi vědět něco o daních, ale když ho postavíš před vizualizaci proudění kapaliny v nějaké simulaci, tak bude v pasti.