Stejne jako ve fyzickem svete je za reklamu odpovedny zadavatel.
.. kterého když nelze dohledat či kontaktovat, tak smůla, že? Reklama už je venku, byla zaplacená, firma v daňovém ráji nedohledatelná, všichni jsou z obliga a nikdo za nic nemůže a vydavatel to příště udělá znova, protože mu to sype.
Tak v tiskovinách Mafry (jako je třeba deník Metro) vycházejí celostránkové reklamy na přípravky, které vyléčí cukrovku, nebo náplasti na zhubnutí do 96 hodin... reálně je to klamavá reklama, ale nikdo s tím nic neudělá, protože krátkodobě je to pro zadavatele i vydavatele výhodné. Bohužel dlouhodobé důsledky už nikdo vidět nechce:
1) se šmejdi se nakapsujou, zastánci neomezené svobody jim zatleskaj
2) odnesou to skupiny typu důchodci, zastánci neomezené svobody je označí za pitomce
3) důchodci to u voleb hodí extremistům, zastánci neomezené svobody se diví, jak můžou volit někoho, kdo prosazuje omezení svobod
Podpora šmejdu je pro společnost dlouhodobě vždycky nevýhodná, žel některé okruhy byznysu se stále řídí heslem "urvi co můžeš, než se ta levárna proflákne ve velkém".