Mjo. Průmyslové měření/regulace/řízení. Každou chvíli někdo přijde, že potřebuje udržet v provozu exotický řídící systémek, ke kterému výrobce nedodal "úplně všechno" (s poukazem na duševní vlastnictví, obchodní tajemství apod.) a posléze během pár let stejně krachnul. Nebo byl odkoupen a asimilován, což vyjde z hlediska servisu starých věcí nastejno. Budu-li shovívavý ve svém hodnocení, tak "držet si zdrojáky u těla" je pro přežití výrobce podmínka nutná, nikoli postačující :-)
Ono je fakt, že i kdyby zákazník dostal k dispozici i zdrojáky, tak nejspíš bude mít problém je za deset let (nebo klidně obratem) znovu zkompilovat, případně v nich dělat nějaké úpravy, reintegrovat je na nový HW apod.
Co z toho plyne... asi držet se otevřených rozhraní...
To nemluvím o nárocích na homologaci konkrétně u kolejových vozidel, a jak s tím jde dohromady servis třetí stranou, myslím nějaký "kreativní". Zajímavá branže.
V této souvislosti, implementovat kurvítka do řídícího systému kolejového vozidla... hmm... za mě je to silná káva už v této rovině. V nadsázce, takové homologované kurvítko, to je vyšší akrobacie :-)
11. 12. 2023, 19:00 editováno autorem komentáře