Názor k článku Postřehy z bezpečnosti: výrobce vlaků blokoval opravy umělými chybami od Filip Jirsák - V nadsázce, takové homologované kurvítko, to je vyšší...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 12. 2023 20:05

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    V nadsázce, takové homologované kurvítko, to je vyšší akrobacie :-)
    Na železnici je bezpečný stav takový, když všechno stojí. Homologace neřeší, zda vlak pojede, když má; řeší to, zda nepojede, když nemá. Takže to, aby vlak nejel, bude mimo homologovanou část.

    Před pár lety se trošku podobný problém řešil na české železnici, kdy některé vlaky z druhé ruky měly problémy po jednom konkrétním datu. Tenkrát to nebylo záměrné kazítko, akorát se počítalo s tím, že se v rámci běžné údržby něco udělá (co by ten termín posunulo zase dál), akorát že po prodeji vlaků tato běžná údržba neproběhla.

    Ostatně mně už se taky podařilo do aplikace zašít „časovanou bombu“, která způsobila naštěstí jen špatnou funkčnost aplikace. V roce 2019 jsem měl na výběr, zda nahrát do aplikace databázi časových zón s platností „na věky“ (= až do příští změny) nebo menší (asi desetinovou) s platností do konce roku 2022. Dal jsem tam samozřejmě tu menší, vždyť už bylo schváleno, že se střídaní časových pásem v EU zruší, takže na čtyři roky dopředu to bohatě stačí, než dojdeme na konec, vydá se nová verze s vypnutým přechodem mezi pásmy. No a pak jsem se letos na jaře divil, proč aplikace nepřešla na letní čas, když to léta fungovalo.