Jak jsem psal, tady to pokud vím udělal výrobce po té, co v jiných podobných případech vyhrál zakázky na servis někdo jiný s nižší cenou. Tj. nebyla to snaha uměle generovat servis, ale ukázat, že jiný servis „neumí“. Také je otázka, zda to nebyla iniciativa nějakých „loajálních“ zaměstnanců. Jako když zaměstnanec ČD loni namazal konkurenčnímu vlaku koleje.Každopádně bylo dost naivní předpokládat, že se na to nepřijde – a že tím pádem půjde pověst onoho výrobce do háje. Na druhou stranu, pravděpodobně bude dost problém toho výrobce na základě toho z dalších zakázek vyloučit. To je ten paradox veřejných zakázek – zatímco v soukromém životě se rozhodujeme hlavně podle předchozích zkušeností s druhou stranou a k ostatním kritériím, jako je i cena, saháme až tehdy, když nemáme osobní zkušenost s někým důvěryhodným; naproti tomu u veřejných zakázek je „předchozí dobrá zkušenost“ málem negativum, protože když něco vyhraje opakovaně stejná firma, hned se vyrojí spousta všeználků, kteří mají hned jasno, že jsou za tím určitě úplatky.