Vlaky tam nezastavuji bezduvodne, ale protoze se rozpadne jejich spojeni s RBC. A pak nastupuje ten bezpecny stav. Do normy si muzete napsat co chcete, ale spolehlive sireni radioveho signalu v clenitem terenu s ruznymi externimi vlivy je slozita disciplina (ostatne o optimismu normotvurcu kolem DFS v 5GHz a komplikovane implementaci v praxi by se daly psat cele romany).
Ono to byla stejna alchymie obcas i s metalickymi draty - pamatuji si, jak jsme resili problem s nahodilymi na kovovem vedeni, co podchazelo jednu trat. Realne stacilo, aby nad tim dratem (co s drahou nemel nic spolecneho) projel urcity typ lokomotivy. A dosli jsme k tomu az potom, co jsme se neoficialni cestou dostali k sesitovym jizdnim radum dane trati a zkorelovali data z monitoringu s tim, kdy tam asi tak mohl jet dany vlak.
Ostatne TRS ma v tomto take mouchy - aneb spravne zafungovani general stopu v nekterych pripadech zaviselo na spravnem nastaveni mobilni casti (stuha) - kdyz to strojvedouci v reakci na navest nezmeni, muze se stat, ze bezpecnostni opatreni nezafunguje. Ano, vypravci muze poslat plosny/neadresny stop - ale pak vam budou nadavat i lidi z trati, kterych se to nijak netyka... protoze proste zastavi vsecko v dosahu.