Ne, prevod na trojuhelniky se neprovadi. Pro raytracer je jednodussi pracovat primo se zakladnimi telesy, protoze jedine dve veci ktere potrebuje vedet je:
1) ziskat souradnice pruseciku paprsku s povrchem telesa
2) v miste pruseciku (pokud existuje) vypocitat normalu
Nic dalsiho; a paradoxne je nalezeni pruseciku paprsku s kouli/valcem/superellipsoidem/toroidem atd. jednodusii, nez nalezeni pruseciku s trojuhelnikem :-)
CSG je reseno tak, ze se objekty udrzuji ve stromove strukture a pri nalezeni pruseciku se timto stromem traverzuje a ziskavaji se informace o tom, jestli jde o skutecny prusecik, nebo "fantomovou" plochu. V listech stromu jsou informace o telesech, v uzlech pak CSG operace a pripadne linearni transformace (posun, rotace, atd.)
Union vs. merge - mas pravdu v tom, ze prave "merge" je tou pravou mnozinovou operaci, union tam zbyl snad kvuli rychlosti, historickym duvodum a take kvuli tomu, ze se takto daji telesa slucovat (do stromu) bez toho, aby se zmenily jejich dalsi vlastnosti.