Dneska jsem si udělal trochu čas a (zběžně) jsem si prošel celý seriál a musím uznat, že je to skvělý program. Je jako dělaný na generování realistických prostředí do her ( pozadí, stromy -> PovTree :-), atd...). To mě vede k (možná hloupé) myšlence, zda POV-Ray dokáže nejen renderovat obrázky, ale převést zdrojové scripty 3D objektu (nebo i celých scén) na polygony, uložit je do souboru, odkud by jich bylo možno rovnou načíst do programu (aniž bych musel parsovat a přepočítávat zdrojový soubor), něco podobného jak dokáže 3D MAX? Dopředu dík.
pokud je mi známo, tak to není možné. Zdroják pro POV-Ray je v podstatě program se vším všudy (proměnné, smyčky atd.), takže jeho parsing a "spuštění" je docela složité. Jediné, co se polygonovému výstupu blíží, je soubor, který si POV-Ray vytváří při použití radiozitní metody. Samotný POV-Ray tělesa nijak dál nerozkládá, protože pro raytracing je výhodný právě implicitní formát. Jediné, co se doplňuje, jsou obalová tělesa, ale to jsou (IMHO) jen kvádry.
Trochu mě to zklamalo, ale i tak ten program skvělej - umí dost na to abych si sním mohl s trochou tréningu a šikovnosti vyrenderovat solidní scénu i já sám. Dík za odpověď i seriál.
Doporučuji se podívat na Blender. Lze ho skriptovat v Pythonu, a většinu nepolygonových objektů (implicitní plochy - Metaball, Nurbs apod.) převádí na mesh. I když pro render je to paradoxně někdy horší, než implicitní přístup. Má dost exportních filtrů (i když ne vždy dokonalých), včetně POVRAYe. A jako bonus má na rozdíl od POVRAYe i výborné, i když trochu svérázné GUI. :)
Dík. Cca před rokem jsem to sice zkoušel, ale nenašel jsem nikde nějaký popis formátu (nebo knihoven k takovému formátu, který by byl podporován Blenderem) ze kterého bych vytáhl polygony a jejich vlastnosti. Faktem je že jsem nějak intenzivně nehledal. Snad časem...
Blender by měl podporovat VRML, minimálně první verzi. Kdysi jsem o tomto formátu něco napsal i na Root, zkuste dohledat :-) Také je možné provést export do "formátu" RAW, to jsou čisté trojúhelníky, nebo DXF - opět trojúhelníky, čtyřúhelníky a meshe.