Celý článek je naprosto o ničem. Žádný uživatel nemá důvod přecházet na linux proto, že neexistuje dostatek aplikací (účetnictví, obchodní SW apod.), nehledě k absenci podpory.
Jako obvykle lžeš. Nikde jsem nepsal, že důvodem pro přechod byl nedostatek účetního a obchodního SW. A pokud se nepletu, minimálně jeden uživatel důvody k přechodu na Linux měl. a řekl bych, že jich je dokonce i víc...
Zadny uzivatel nemusi odnekud nekam prechazet,kdyz mu system vyhovuje.To je cele.Aplikaci je dost,podpora se da koupit stejne jako u MS,ale je mi jasne,ze tohle resit nechcete.Tim by hned skoncila flamewar :-)
Tak to jsi mne opravdu pobavil :-) Prej kvalitni podpora od MS. Ty jsi snad nekdy na tu jejich podporu volal ? Kamos tam volal docela nedavno, ze se mu zasekava Wista kratce po startu. A oni se mu ani nesnazili nijak poradit a rekli mu ze kdyz ma OEM verzi Wisty, tak at to bezi rict vyrobci. Tam byly taky jehom samy lamy, tak mu nam nakonec jinej kamos co dela do pocitacu dal prepaleny XP.
Ja jsem psal,ze se da koupit,ne ze je dobra ;-) Jako nejvetsi partner MS (firma,ne ja :-)) vim moc dobre jak je kvalitni.Poznavame to i sami na sobe :-) Ja bych si netroufl tam volat,ale nekolikrat za den jim aspon poslu Zpravu o chybach :-) Ale to je obecne problem vsech velkych firem,kde na telefonu sedni totalni vygumovanci,kteri maji do hlav jen nasypane marketingove a reklamni poucky z temnych seanci zvanych teambuilding a jinak o tom,co maji resit,vedi naprosto kulove.
A situace,kterou popisujete by mne tim tuplem donutila prejit jinam i kdyby to znamenalo,ze se holt budu muset neco naucit.
A co se tyce kamarada,tak Windows by dostal,leda by si je ale koupil.Piratske at si instaluje a spravuje sam.
U článku mi chybí důvod proč přejít, tedy především audit software, ovladačů k hardware, cena, složitost zprovoznění, záruky apod.
Chybí mi tu člověk jako je pan Lael Ophir, tedy top odborník, co by zhodnotil a doporučil Linux (třeba nějaká konkrétní studie).
Obávám se, že jediná výhoda Linuxu je zvyk na Unix prostředí, možnost hodně architektur, cena a velmi výjimečně Linuxově specifický program. Osobně mám zkušenost s Ubuntu na dovolené. Měli tam FireFox(internet), OpenOffice (prohlížeč MS dokumentů) a prohlížeč PDF. Prostě takový netcomputer pro plánování turistických cest a k přečtení mailů na starém Pentiu III.
Jo, pan Lael Ophir je top odbornik :-). Jeho specializaci je u kazdeho clanku a kazde dizkuze zminit, ze Linux je v podstate k nicemu a ze Windows jsou lepsi - proste presne to, co typickeho ctenare ROOTa zajima.
Kdybyste ROOT.cz cetl dele, tak byste vedel, ze lide, kteri do Linuxu vidi, uz na jeho komentare ani nereaguji, protoze je to ztrata casu. I kdyz mu jeho argumenty vyvratite, tak se za par mesicu se stejnymi argumenty vynori v jine diskuzi ...
Jinak co se nakladu, zaruk a studii tyce - o tom se na ROOTu skoro nikdy nepsalo. Kdyz se obratite primo na obchodniky Novellu, Red Hatu, ... tak tech informaci dostanete az az. Ale na druhou stranu, kdyz vidim tu nevalnou uroven vetsiny soucasnych clanku (jsou vyjimky), tak si rikam, jestli by nebylo lepsi trochu informaci z podnikoveho IT pridat. Jsou sice pro skolaky a domaci uzivatele nezajimave, ale aspon by bylo o cem psat.
Takové zajímavé články třeba podnikové IT apod. bych bral. Články Jak sem instaloval distribuci XX a polofungující HW dal navěky do skříně nejsou nic moc a je jich všude hodně. No a u pan Ophira vím, že kritizuje Linux, ale má podle mě hodně široké znalosti především v oblasti Windows. A myslím, že nemá výhradně černobílý pohled. Já sem tzv. OS-tolerantní. Čili je mi zcela jedno, má-li někdo AmigaOS, FreeDOS, Windows Vista Ultimate nebo co. Pokud nezamlčuje jeho plusy a mínusy.
Novell a RedHat tuším tvrdili, že se na desktopy pro běžné uživatele moc nespoléhají. K úrovni článků: bral bych nové posily do redakce. Podle mě by server mohl přinést víc o opensource/programování a nějaké recenze/návody na opensource software. Poslední dobou mě to tu moc nebaví :-/.
Snim o svete v nemz budou vsechny webove diskuze zaplneny pouze prisne objektivnimi a vecnymi prispevky od takovych top-odborniku jako je Pan Lael Ophir.
Zajimave ... ja presel na Linux jeste z DOSu (protoze jsme nepresel na W95), ale nikdy mi nepritomnost ucetnicvi a obchodniho softwaru nevadila. A jedine ucetnictvi, se kterym jsem se v predchozim zamestnani setkal, bezelo v DOSu (na stroji s W98SE).
A zatimco v Linuxu jsem nikdy podporu nepotreboval (RTFM :-) ), u Windows by se mi to casto docela hodila. Ale bud podora nebyla v dispozici (PC slozeni z dilu, OEM licence, tj. uzivatel muze podpru ocekavat leda sam od sebe), nebo byla nepouzitelna (clovek delajici podporu mi navrhoval jako jedine reseni reinstalci). Nakonec jsem vzdy skoncil u googleni. Ze zkusenosti ostatnich mi vychazi, ze pokud nejste velky zakaznik, tak nema smysl na podporu spolehat a kupovat jen kvuli ni plne licence je vyhazovani penez.
Ještě že jsme všichni obchodníci a účetní... jinak by jste neměl argumenty... počkat Vám přece o argumenty nejde... příště podobné názory pište do blogu... zde jsou k ničemu, když jste nepřišel diskutovat ale plamenně bojovat
Clovicku vy mne zacinate bavit. Kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde. Kdo chce dokazat nevhodnost linuxu na desktop, Lael Ophir si ucetnictvi najde.
Mate predstavu kolik procent lidi non-enterprise potrebuje na desktopu ucetnictvi? Rekl bych radove v jednotkach. V enterprise sektoru vyber desktopu vybec neni na vuli uzivatele. Takze tento clanek muze "pomoci" pouze uzivatelum domacim ci v malych "firmach".
Pokud se podpory tyka, da se samozrejme koupit a je podle mne lepsi nez podpora MS, protoze MS podporu desktopu vubec nedela, odkaze vas na partnery, a ti nam za 5 roku nikdy s nicim nepomohli. Vzdy jsme nasli reseni sami nebo se to (s)proste preinstalovalo a tato chyba se jiz neopakovala (byly jine hehe).