V první řadě (a pak dlouho nic) to závisí na marketingu. Můžete napsat super věc, ale neprosadíte ji, pokud nemáte dobrý marketing. A platí to i naopak - pokud máte dobrý marketing, vyděláte i na braku.
Standardy sice samospasitelné nejsou, ale pravdou je, že věci, které se standardem staly (ať už oficiálním, nebo de facto), slavily úspěch. Tyto věci obvykle stály na tom, že tvůrce nějakou část specifikace zveřejnil s popisem chování - volání BIOSu, rozhraní DOSu (resp. CP/M), volání jádra v UNIXu. "Standard" Microsoftu a s ním spojený finanční úspěch je postaven na přesně opačné filosofii - specifikaci nezveřejníme, využijeme masového nasazení našich produktů a budeme tak uživatele držet v šachu. Ona tahle metoda dřív nebo později stejně pro Microsoft skončí špatně, ale zatím v podstatě těží stále ještě z někdejšího masového rozšíření MS-DOSu a následně Windows.