Pouziva se to i pro auta, ale samo v uzavrenych arealech. V definovanym prostredi to funguje perfektne. Muzes najit videa, nekde sem videl trebas kamion, kterej prijede do vrat, ridic de na obed, a on sam nacouva ke spravnymu stani.
Realita je takova, ze bez exaktni definice prostredi auta sama nikdy jezdit nebudou. Kdyz totiz udelas trebas to, ze do silnic das rfid, musis resit i jak autu rict, ze ta trasa je uzavrena/nejak omezena. Pak zjistis, ze auto sice umi detekovat nejaky prekazky, ale zdaleka ne vsechny (skoro bych se vsadil, ze pokud napric pres silnici vykopu trebas 30tku (to je cca "na lopatu") diru, tak do toho 90+% stavajicich modelu vpohode najede, protoze jejich cidla zadnou prekazku nevidej.
A podivej se jen na takovou blbost, jako rds ... specielne ve "specifickych podminkach" CR. Hlasej uzavery/omezeni kde zadny nejsou, a tam kde sou, to zacnou hlasit mozna za hodinu nebo dve.
V zásadě máte pravdu, ale budujete falešnou stěnu. Úplně stejný je argument, že internet nemůže nikdy fungovat, protože je nemožné, aby se tolik různých subjektů vůbec kdy dohodlo na nějakých pravidlech, natož aby všichni výrobci dodržovali specifikace a protokoly.
Takže ano, vámi popsaný problém existuje. Ale ačkoliv se ho snažíte prezentovat jako zásadní, tak ve skutečnosti se jedná možná o něco triviálně řešitelného. Že vy ani já řešení neznáme neznamená, že není. A nebo vás možná jen nenapadá, že řešení není v technologii, ale v pravidlech. Ostatně uvedl jste pár příkladů, které se týkají i vlaků. Zkuste si někdy někde v zatáčce uříznout kus koleje a podívejte se, jak na to vlak zareaguje. Hádal bych, že dost blbě, pár lidí umře a vy skončíte na dlouho v kriminále. V čem by nutně musela vykopaná škarpa napříč silnicí být jiná? Proč by narušení signalizace na silnici nemohlo být stejný případ jako narušení signalizace na kolejích?
Kdyz uriznu kolej, dost pravdepodobne tim zastavim veskerej provoz v danym useku trate. Kupodivu prave proto, ze tam existuje takovy zarizeni, ktery to zjisti, a ty vlaky o tom informuje (treba semaforem, nebo vypnutim elektriky v troleji ... ). Kupodivu, vlakova doprava je rizena hodne podobne jako letecka - centralizovany pulty pro danou cast trate, kde prislusnej clovek hlida, aby vsechno bylo OK (dneska vcetne moznosti primo komunikovat s kazdou lokomotivou, pripadne ji i na dalku ovladat ...). A kupodivu je to tak prave proto, aby prostredi bylo dostatecne definovany.
Mimochodem, vlak (kazdej) se testuje na vykolejeni, takze krome nejakych materielnich skod by se nemelo nic zasadniho stat ani v pripade, ze do useku bez koleje najede.
Není pravda, že metro v Praze jezdí v plně automatickém režimu. Na A a C tak může jet v mezistaničním úseku. Pak to ještě pohlídá, aby fíra otevřel dveře na správné straně. Ale všechny úkony spojené s pobytem ve stanici a při jakékoliv závadě nebo jen práci v nějakém úseku zůstávají na fírovi. Takže fakticky po zavření dveří může zmáčknout tlačítko a do další stanice ho to doveze. Nástupiště nejsou vůbec triviální problém, pro plně automatické řešení by se musely vybudovat zábrany s ovládanými dveřmi a přesnost řízení vlaku by se musela zvýšit tak, aby u nich vlak zastavil přesně. Na B se pak jezdí stále na ruku, automatika hlídá jen volnost tratě a nepřekročení maximální povolené rychlosti (ještě stále původní ruské ARS).
Hele odporniku, kdyz uz kritizujes, tak si aspon zjistit, jak se to jmenuje ....
Anobrz to je "návěst" a tudiz to jsou zcela kratce "návěsti". A to samo o sobe neni to, co je u koleji ale jinak receno pokyn, jelikoz to, co je v podobe semaforu vedle koleje se jmenuje "návěstidlo".
Clanok aj cela seria je super, chvalim autora v snahe "blogovat" o nasej ITckarskej historii.
Kto pozna svoje korene, moze cerpat so svojej buducnosti ;)
PS: "modernej dobe" hovorili aj pri objaveni parneho motora, tak potom je aka dnesna doba? Aka bude doba o 10,50,100r ??
Vypůjčím si zde forbínu od panů Wericha a Voskovce:
"Co je to středověk?"
"Samo jméno říká, že to je střed věku mezi novo a staro-věkem"
...
"A to jenom proto, že nevíme kdy to začalo"
...
"Ten střed aby se udržel ve středu se musí stále posouvat."
Výborné myšlenky, doporučuji zkouknout celou forbínu:
https://www.youtube.com/watch?v=iPI0DA3M9Ac :)