trebaze znam az salove pocitace dalsich generaci, predpokladam, ze podobne mechanizmy fungovaly i u predeslych:
- byla tam obvodova redundace, treba nektere moduly byly zdvojene a kontroloval se vystup - pokud nebyl stejny, vypocet se zastavil a system zadal zasah technika
- vypocet byl rozdelen na casti (rozdelene check-pointama), kdyz nektera cast zlyha, muze byt opakvan vypocet od posledniho validniho check-pointu
v obou pripadech technik podle stavoveho kodu byl schopen presne identifikovat desku (ne-li) rovnou svab, ktery je vadny - vymena byla (za jizdy) rychla - v radove 5ti minut (od zavolani technika z kancelare az po znovurozbehnuti procesu)
dalsi vec, co se tam delo, byly udrzby: male a velke
- mala profilaktika se delala kazde rano a v prubehu hodiny se jednak cistili snimace, hlavicky, ctecky, tiskarny, a druhak se spoustely testovaci programy na stav masiny
- velka (jednou tydne) byla mala, plus dalsi komplexni zalezitosti, casove narocne
a co jsem se bavil s starsi generaci, co zazili eru elektronek ve skrini - procesne to bylo velice podobny. konstrukce masinek uz pocitala dopredu s pristupem a rychlou opravou.