Ad 2) MS má Direct X od Windows 95. Opravdu nemají důvod se vzdávat vlastního řešení. Herní vývojáři si mohou vybrat, jestli DX nebo OpenGL / Vulkan. Opravdu bych nevyčítal MS, že se snaží vylepšovat svůj vlastní systém.
Mimochodem, autor Falloutu, Tim Cain, má vlastní YT kanál, kde vysvětluje co jak a proč dělal. Převést Fallout na jiný OS ho stálo přepsání jedné knihovny. Ve stejné době John Carmack své hry vyvíjel na zcela jiné platformě, než byla ta cílová. Takže klidně na NextStepu psal pro DOS. A dělal to právě proto, aby se zbavil závislosti na konkrétní platformě.
Ad 3) Já to ale vůbec nepsal vzhledem k místu nebo velikosti disků. Jedná se mi o systémový pohled na věc. Kontejnery jsou prostě blbé řešení nějakého problému. Je to stejně blbé řešení, jak v MS světě, kdy si appky tahají konkrétní dll s sebou.
MS Store používám od přechodu na W11 a prostě funguje. Instaluje nativní appky. Je to prostě jejich verze balíčkovacího systému.
A nejsme ve sporu. Ty se na to díváš z hlediska uživatelské přívětivosti a to já beru. Já jsem myšlením technik a mě zajímá, jak ty věci fungují za oponou. A nejsem spokojenej s řešením typu "zavřeme to do pěkně vypadající krabičky a je to, dovnitř nikdo neuvidí".