Lepší pro koho? Při představě že bych psal třeba desktopovou aplikaci pro Linux mám osypky. Standardní API? Libc a cokoliv najdete. Dokumentace? Roztroušená po tisíci webech, od naprosto tragické, přes spartánské (glibc) až po relativně slušnou (Qt). Jazyk? C++ je pracné a náchylné na chyby, Java je pro sebevrahy, Python se mění pod rukama, C# není nativní, ostatní jsou esoterické záležitosti co tu možná zítra nebudou. UI a grafika je "nadstandard" řešený minimálně deseti různými knihovnami, všechny dělají více-méně totéž, ovšem každá po svém. Zbytek API znamená hledat knihovny a jejich dokumentaci po všech čertech, a spoléhat že budou mít binding pro vybraný jazyk (což asi nebudou). Navíc je potřeba se důsledně vyhýbat knihovnám pod licencí GPL, protože pak by člověk musel uvolnit zdroják aplikace. Pak je tu deployment. Když člověk chce dát aplikaci zdarma celému světu, tak jí možná zařadí někdo do svého distra (nebo taky nezařadí). Pokud jde ale o placený SW, tak to znamená nutnost řešit balíčky pro každou verzi každého distra. A pak také podporovat každou verzi každého distra. To se pak nedivte, že těch specializovaných placených aplikací je pro Linuxu minimum. Malá cílová skupina, a ještě obtížný vývoj.
Trend webových aplikací je dost příšerný. Sice neumí ani to co aplikace pro Windows 3.1 (tisk, rozumné ovládání z klávesnice), ale zato sežerou GB RAM a desítky procent CPU. K tomu závislost na připojení a na serverech majitele aplikace, a jako bonus dáváte někomu svá data.