Kdysi jsem na zakladni skole v basicu napsal dve hry. Obe byly velmi jednoduche. V prvni hre jste ovladali Ninju, ktery uhybal leticim predmetum, museli jste skakat nebo se sehnout. Nic tezkeho. V druhe hre jste jeli s autickem, pohled seshora, a vyhybali se stromum a dalsim prekazkam. Taky nic sloziteho. Na to, ze mi tehdy bylo asi 11 let, tak to nebylo spatne :-)
JJ, takhle začínali skoro všichni. Někteří pak pokračovali assemblerem.
Zajímavé je, že stroják se mi z počátku zdál být čímsi nedostupným, tajemným. Už proto, že bez dalších nástrojů nebylo snadné zobrazit obsah paměti, nebo přeložit assembler. Dobrých příruček taky nebylo mnoho, jedna z nejlepších je jednoznačně Assembler a ZX Spectrum. Jednak skvěle napsaná, druhak velmi dobře použitelná spolu s kompilerem Prometheus a zatřetí 1. díl je sázený přímo na ZX Spectru v programu Desktop, podobně jako několik malých manuálů od Proximy. Důkaz že to je možné.
Ta bariéra nebyla zas tak velká, ale byla tam a chtělo to prostě trochu snahy. Po překonání se otevřely možnosti netušené :-).