Pravda, muzete si pripocist Island, s celkovym poctem obyvatel asi jako Pardubice.
NOx se v elektrarnach neresi vubec nijak, ty se proste vydouknou kominem vysoko a odstrani se samy, je to vlastne vzdusne hnojivo.
Dieselove motory euro 6 s SCR katalytickou redukci neprodukuji prakticky zadny NOx, castice PM10 resi filtr DPF.
V mem euro 6 aute SCR, DPF je vyfuk motoru po 2 letech provozu stale kovove leskly, zatimco vyfuk meho dalsiho benzinoveho MPI aute je cerny jak komin.
Momentalne nejcistsi spalovaci motor je 2.0TDI v Audi A4.
V prispevku vyse jsem psal o motorech na CNG, na zemnim plynu se v domacnostech vari, emise velice nizke.
Jadro meho sdeleni bylo v tom, ze elektromobil ZHORSI situaci oproti stavajicimu stavu, za cenu silenych investic.
Ale hype kolem je komedialnich rozmeru