Názor k článku Programovací jazyk Go pro skalní céčkaře (2.část) od anonym - „Takže je asi nutný dávat natvrdo informace, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 9. 2019 8:11

    bez přezdívky

    Takže je asi nutný dávat natvrdo informace, že se jedná o mockup, throwaway prototyp atd.

    Jenže moje zkušenost je ještě tak trochu jiná. Vedení samo neustále opakuje mantru „je to jen prototyp, nějak to co nejrychleji nabouchejte, pak to zahodíme“. A ze dne na den (po schválení prototypu) se ona mantra změní na „nemáme čas, doděláme to na tom, co máme“. Všechny protesty vývojářů jsou smeteny ze stolu slovy „však to funguje“.

    Pokud můžu mluvit za sebe, tak jedna z nejhorších fází projektu je právě situace, kdy je k dispozici +- slepenec, který se může podobat výsledné aplikace a má se začít kódit výsledný kvalitní(!) produkt. Člověku je líto ten slepenec zahodit s tím, že se to postupně doupravuje.

    Popravdě, za tuto fázi jsem se už dávno dostal po několika projektech, které byly udělány na prototypu. Ty zkušenosti se vryjí tak silně, že ne, už mi to není líto zahodit. Naopak, vítám možnost některé věci napsat jinak, když při prototypování experimentuji s architekturou a zjistím, co není tak úplně ideální.

    Na druhou stranu jsem zároveň nabyl dojmu, že se z prototypu udělat dobrý výsledný produkt. Jenže to vyžaduje ochotu a odvahu se pouštět do těžkého refactorignu a zjistil jsem, že podobně jak vedení bývá rezistentní vůči zahazování prototypů, tak většina programátorů je úplně stejně rezistentní vůči tomuto typu úprav. (Ale uznávám, kdyby to bylo v Pythonu nebo Java Scriptu, tak budu do určité míry rezistit taky. Ale v takovém případě bych v první řadě rezistil vůči použití těchto jazyků na větší projekt.)