Deravy polygon lze vytvorit vyuzitim rozkladu polygonu (napr. pokud chces vytvorit ctverec, ktery ma uprostred diru tvorenou ctvercem podobnym [stejne orientovanym], tak proste vytvor 4 okolni obdelniky), nebo pouzitim masek pro vykreslovani (v tomto pripade ti nedokazu z hlavy popsat postup). Dalsi, podle me zajimavou oblasti, je tvoreni deravych oken, kde se rovnez vyuziva vykreslovacich masek (presneji tedy zmeny vykreslovane oblasti pouzitim masek).
Obecne (celosvetove?)uznavanym linuxovym xwin programming tutorialem jsou Hubickovy Koules :)
No hezkej clanek :) Ale slozitosti mi to pripomina cisty Windows API.
Takze az budu potrebovat neco vetsiho rychle udelat pod Linuxem, radsi to udelam v Borland Kylixu!
A myslim ze jako ja se zachovaji i ostatni lzi-programatori :) To bude novych hezkych X-oidnich aplikaci... (a pomalych a velkych :)
Lzi programatorove, ale budou muset mit pomerne
"nadupanou prkenici". Letmy pohled na cenik mne
velmi prekvapil. Ale vzhledem k tomu, ze Kylix testovali
lide z 602, ocekavam jejich office suite vbrzku i pro
Linux. Proto by vypusteni kylixu v CZ snad nemuselo byt pro koncove uzivatele tak moc spatne :)
Cenové náočosti bych se nebál. Ve 2. čtrvtletí 2001 uvede Borland Kylix Open Edition, šířenou pod GPL licencí, tato verze bude zdarma včetně zdrojáků. Progamy sestavené touto verzí budou muzet ale být šířreny opět pod GPL licencí, tedy i se zdrojovými kódy ať už za úplatu nebo ne.
Zdroj: http://www.borland.cz/t_kylix_uvedeni.html
I kdyz jsem primarne "linuxak", vyvijim jeste editor
pod MS Win (http://www.fi.muni.cz/~xnovotn3/ded.zip).
Sice je to v Delbhi, ale pokud Delfky nestaci, musim
sahnout po WinAPI - zlata XLibka :-)
Nejsou tam zadny manovy stranky, pouze dementni
win32.hlp.
Napriklad shortcut ("zastupce") se tam dela asi
tristrankovym kodem, ktery vubec nebyl ve win32.hlp,
ale kdesi na inetu. Nejblizsim unixovym ekvivalentem
je jednoradkove volani funkce
symlink("foo","bar");
Taky tam stve to, ze sluzby WinAPI plni vlastne to same jako v Linuxu jadro systemu, XServer a toolkit dohromady.
Autor clanku
:-)) ... puvodne jsem tu chtel napsat dlouhy prispevek, ale nakonec jsem si rek, ze to nebude treba ... vse se totiz vleze do jedne vety: clovek ktery napsal prispevek s nazvem "win32api jsou horsi" je nekdo, kdo sice mozna dobre zna linux ale vi prd o programovani pod win32api ... win32api je rozhrani navrzene globalne (typicky pro ms) a nikoliv minimalisticky jako v linuxu ... z toho plyne i to ze jak spravu pameti, tak pristup k souborum, tak grafiku, tak zvuk, tak vstup ... proste vsechno je pod jednim api ... je to otazka nazoru a myslim ze hodnotit kvalitu api podle tohoto je prinejmensim osidne ... dalsim argumentem je vytvoreni shortcut ... no ... pokud by se opet autor prispevku (ted se divam ze i clanku) trochu zajimal o danou fci (ted bohuzel nevim z hlavy jak je presne a dokumentaci namam po ruce jelikoz pisi z linuxu) tak by zjistil ze s ni jde udelat nejenom zastupce na soubor nebo adresar nybrz na jakykoliv objekt prostredi coz by necim jednodussim mozne nebylo ... ale priznavam, na neco jako symlink by stacila jednodussi ... a ted vec posledni ... dokumentace ... to co je dodavano k delphi neni dokumentace ale neco jako "about box" k win32api ... je jeste ve velice zastaralem .hlp formatu a navic je to jenom odvar ... daleko kvalitnejsi je dokumentace primo do ms ... msdn library ... kde je popsana kazda fce api a to docela prodrobne ... tato dokumentace je volne k dispozici na ftp.microsoft.com a vleze se na 1 cd ... no ... chtel jsem napsat jednu vetu a jak to dopadlo ... pokud bude mit autor nebo kdokoliv zajem o nejake info ohledne win32api tak napiste ... :))) ... mozna by stalo zato udelat podobnou aplikaci pod win32api ... aby zelenaci videli ze to tam ani tam neni tak extremne odlisne ... :)))
Tvrdis: Nejsou tam zadny manovy stranky, pouze dementni
win32.hlp.
Pokud programujes Win32APi jen podle Win32.hlp z Delphi tak se vubec nedivim, ze jsi zoufaly! Poradny popis Win32 najdes hlavne v MSDN, MSDN Library se pridava ke kazdemu slusnesmu vyvojarskemu baliku, nebo ho na konferencich M$ rozdava zadara, pripadne ho mas na http://msdn.microsoft.com/library/default.asp (sekce Platform SDK)
BTW - jestli si stezujes na to, pristup k API je v Delphi spatny tak je to asi jako kdyby sis ztezoval na Linuxu, ze pro Pascal neexistuji vsechny knihovny. Pro Win32API se proste programuje predevsim v cecku... M$ s tim ale IMHO nema nic spolecneho...
Iksum zdar.
Tady jsou nejake odkazecky, nejen k xlibu, ale i k tutorialum a icccm (Inter-Client Communication Conventions Manual), chcete-li, aby si vas programek pekne rozumel treba s window-managerem :)
(1) http://www.tronche.com/x/ - pekne tutorialy a icccm; xlib manual nema obsah a chybi kapitola o lokalizaci
(2) http://www.rzg.mpg.de/rzg/batch/NEC/sx4a_doc/g1ae02e/contents.html - kompletni xlib manual a Nonrectangular Window Shape Extension manual
ja to sice potreboval cca pred pul rokem, musel jsem tenkrat studovat manualove stranky a bylo to hodne tezke. Ted jsem pri cteni tohoto clanku aspon "stihal" (nevim jak ten kdo s tim nema zadnou zkusenost). Je fakt, ze by se sik i dalsi dil, treba o te komunikaci s WM, tam jsem se jeste nedostal.
Clanek byl puvodne myslen "jednorazove~", takze me prekvapilo, kdyz o nem jeden ctenar v mailu adresovanem mne psal jako o "serialu" :-) K tomu, ze bych mel pokracovat, se vyjadrili i dalsi lide, nekteri i na tomto foru.
Vsechny navrhy a pripominky vitam, ale dalsi dil neslibuju - clanek byl napsan v obdobi mezi semestry po vsech zkouskach a nyni mi zase zacala skola, cili budu mit mene casu.
Pokud se mi ale presto podari neco k tematu napsat, samozrejme to poslu na roota.
Autor
Jako byvaly assembler programmer mam rad nizkourovnove veci - coz je presne tohle. Kaslu na widgety - protoze vetsina z nich je docela DOST pomala. Viz mozilla (ja vim, chudacek parsuje XUL, ze ... - blbost - je to proste pomale napsany) a tuna dalsich. A pro gamesky (alespon elementarni) je taky lepsi LowLevel. Tot muj nazor.
>dostal jsem chut napsat
> si nejakou hru :o)
SKVELY! tohle bylo jednim ze skrytych ucelu meho
clanku: pod Linuxem je stale jeste mene gamesek
nez pod Woknama ci dosem (i kdyz FreeCiv rulez
a Koules taky rulez)
Takze napsani dobre hry pod Linuxem nam pomuze
- pritahne "par~any" do nasich r~ad.