Originalni tabulky JPEGu byly ziskany ze zpracovani velkeho mnozstvi obrazoveho materialu a tyto koeficienty jim v realnych testech vysly jako nejlepe pouzitelne. Jestli je to proto, ze se v obrazcich vyskytovalo vice vertikalnich hran (priroda, budovy atd.) to nevim. Mozne take je, ze proste HVS neni uplne symetricky (to by odpovidalo umisteni a funkcim oci - cloveka vlastne nikdy neohrozovali dravci ze vzduchu, ale potreboval pomerne ostre a presne videni smerem dopredu a nepresne, ale aspon nejake, videni do stran).
Clovek jako lovec (tedy vetsinou, nekdy se role otocily) ma oci umistene na predni strane hlavy a ne na bocich, jako nektera zver, ktera je nepotrebuje pro lov, ale naopak pro ochranu pred predatory.
Musite si uvedomit, ze u JPEGu (ale i u OGG ci MP3) se pohybujeme v oblasti navrhu nejakeho systemu, kde presne nezname model lidskeho vnimani (my ho dokonce nezname ani hrube). Proto se ani nedaji provadet nejake presnejsi vypocty ale je zapotrebi provest realne testy, at uz nad obrazky nebo nad hudbou/zvuky.