Protože to poláci prostě umí. A nejen tenkrát, herní série Zaklínač je už dnes legendární a u mne osobně je spolu s KC:D a Mafií 1+2 naprostý TOP v mém osobním PC herním žebříčku. Manželka zase hraje Mediveal Dynasty, což je středověký survival od polských autorů (zatím v předběžném přístupu). Cyberpunk také, ač se na něj snáší různý hate, hrál jsem ho před Vánocemi, a opravdu mne bavil. Neměl jsem ani technické problémy. Teď čekám ještě na nějaký ten patch, aby poladili ty různé menší nedostatky, a těším se, až si to zahraju znova.
Jinak zpět k Atari, těch polských her bylo opravdu hodně, tohle byl jen drobný nástřel. Ani já sám v hlavě nemám, musel bych projet archivy. A většina z nich je opravdu dobrá, na poměry osmibitů jak po grafické, tak herní stránce (třeba rozsáhlost hry Misja mne přijde dodnes udivující). Osmibity tam byly v devadesátkách opravdu oblíbené, a dnes nevím, co bychom dělali bez Lotharka :-)
U Lotharka to není jen SIO2SD, nabízí toho mnohem více a nejen pro Atari. Jasně, že by se na většinu produktů daly najít alternativy, ale přeci jen jsem rád, že se tomuto někdo věnuje komplexněji a ve větší míře. Příslušenství pro třicetileté počítače není zrovna podnikatelský zlatý důl, že by se to kupovalo po paletách denně.
Netuším, čím to bylo. Ale tipoval bych, že ta jejich 8bitová scéna byla mnohem větší - v Polsku vycházel Bajtek, a tady maximálně nějaké samizdaty. A možná i dostupnost 8bit počítačů tam byla větší. Československo bylo před listopadem od západu odříznuté mnohem víc než Polsko nebo třeba Maďarsko - pro běžného člověka.
Poliaci maju radovo 10x vacsi trh, takze sa ludom oplatilo robit hry alebo casopis Bajtek komercne.
U nas boli nejake pokusy K-softu (historie / vydane hry) nielen s textovkami Viktora Lostaka (text a fotky / hry), ale na malom trhu zakapali rovnako ako napr. vsetky nase herne alebo odborne casopisy.
Dan Strikes Back je super vec. Simon Hunt vydal aj akysi fork hry Dig Dug s nazvom Diamonds a pouzil tam podobne (ak nie zhodne) zvuky.