Jo to byly časy... ale k těm hrám, ono to, který počítač byl lepší, není tak stoprocentně jasné, jak se píše v článku. U 2D her, hlavně scrollovacích nebo platformových, není moc co řešit, Amiga měla jasně navrch. Jenže později, na přelomu 80 a 90 let, už hodně letěly 3D hry - F16, F19, F29, No Second Prize a mnoho dalších, a tady vedlo Atari ST. Amigácké sprity a blitter tady nebyly k ničemu (přesněji řečeno v té době už Atari ST taky mělo blitter i PCM zvuk, ale kvůli zpětné kompatibilitě ho v podstatě žádné hry stejně nevyužívaly). Naopak Atari mělo trochu rychlejší CPU: 8 MHz proti 7,06 nebo 7,14, podle verze Amigy. Vypadá to jako nic, ale ve skutečnosti to představuje rozdíl přes 10% a tehdy šlo doslova o každičký cyklus.
Navíc Amiga měla čistě planární grafiku zatímco Atari mělo svůj podivný prokládaný framebuffer. Ten byl pro 2D animaci hotové peklo ve srovnání s Amigou, ale u vektorové grafiky umožňoval určité mikrooptimalizace vykreslovacích rutin, které se na Amize nedaly použít.
Grafika na Atari byla maximálně 4 bpp, Amiga uměla standardně 5 bpp a s omezeními i 6 bpp (EHB nebo HAM). Žádný zázrak se ale samozřejmě nekonal: oba počítače měly 16bitovou sběrnici a framebuffer byl přímo v RAM. Takže při takových režimech na Amize už to DMA normálně nestíhalo a grafický výstup tak "kradl" sběrnicové cykly procesoru, jinými slovy ho zpomaloval. U statických obrázků i většiny 2D her to moc nevadilo a lepší barvy za to stály, ale u 3D animace to bylo absolutně nepřípustné a proto i Amiga zůstávala u 4 bpp, tj. 16 barev.
V důsledku pak takové hry vypadaly na obou počítačích identicky, ale na ST často měly lepší framerate. Jejich Amigácké verze samozřejmě dál měly lepší zvuk... Snad jedinou výjimkou, pokud jde u zvuk, je Tetris od UbiSoftu z r. 1987, tam verze pro Atari zní jasně líp.
Atari ST se nakonec dočkalo dokonce i skutečného FPS: je jím hra Substation až z roku 1995(!) a funguje na standardním Atari bez žádných doplňků ani akceleračních karet. Pokud vím, na Amize 500 nikdy nic podobného nebylo.