Názor k článku Projekt C64: GEOS, zvukový čip a závěr od pavt - Diký opět za skvělý článek! Ze svého testování...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 9. 2022 9:26

    pavt

    Diký opět za skvělý článek! Ze svého testování musím říct, že na holém C64 s jednou disketovkou mi tedy GEOS přišel dost nepoužitelný, protože disketovka je pomalá (ačkoliv tedy GEOS obsahuje nějaké turbo pro nahrávání) a paměť moc malá, pořád se něco přihrává a jde to ztuha. Ovšem pokud člověk použije rozšíření paměti REU s nějakou rozumnou kapacitou, třeba s 256kB, hned je to úplně jiný level, GEOS to využije jako simulovanou disketovou mechaniku a práce s ní je pochopitelně bleskurychlá. Samostatná kapitola je práce s mechanikou 1581, kde médium má 800kb, takže lze nahrát všechny GEOS diskety na jednu jedinou a hned je to znát.
    S TOSem a Workbenchem bych to moc nesrovnával, ty jsou jednak mnohem rychlejší, jednak využívají vyšší rozlišení (to je hodně znát). Doporučuji ale vyzkoušet GEOS na C128, kde je verze pro C128 mód 640x200, to je hned lepší, no a stejně zajímavé je vyzkoušet verzi pro Apple II, pracující taky s jemnější grafikou (a větším množstvím RAM, pokud je tedy k dispozici).