Přesně tak. Crowdfundingové kampaně chápu jako obdobu opensource – tam mi také nikdo nedá záruku, že když bude v programu chyba, někdo jí do x dnů opraví. Do crowdfundingové kampaně prostě autor vstupuje s nějakým nápadem, který (v lepším případě) podle svého nejlepšího vědomí a svědomí naplánuje. Pak při realizaci samozřejmě může narazit na problémy, tak se musí termíny posunout. Kdyby dotyčný dokázal udělat přesný plán, kde započítá všechna možná rizika apod., nepůjde s tím do crowdfundingové kampaně, ale půjčí si na to v bance.
Asi by u crowdfundingových kampaní mělo být důrazněji řečeno, že to není objednávka, ale crowdfundingová kampaň. Protože je evidentně spousta lidí, kteří vydají peníze a vůbec je nezajímá, za co je vlastně vydávají. A zjišťovat to začnou až ex post. Příště si takoví koupí certifikát o vlastnictví domény, pozemek na Marsu nebo sadu hrnců za 40 tisíc. Bylo by ale dobré, aby se crowdfundingové kampaně nezařadily po bok těchhle vykutálených prodejců, kteří lidi balamutí schválně – v případě crowdfundingových kampaní je je to spíš nedostatečná komunikace a to, že lidé tenhle koncept nemají zažitý.