Miroslav Šihlavý: Celkem se s tím dá souhlasit, ale podle mě to pořád je řešitelné - jen by někdo musel opravdu chtít a musel by se nad tím trochu zamyslet. Já třeba typicky při interakci se zaměstnanci ČP neměl problém, většinou jsou příjemní nebo aspoň neutrální a snaží se, na přepážkách jsem většinou neměl zásadní problémy.
Ovšem jakmile dojde třeba na doručování zásilek, tak to je často boj. Dřív to celkem šlo, ke konci minulého roku se to nějak zvrtlo a jeden čas kašlali na doručování balíků (prostě adresát nezastižen, hotovo). Pak to ještě vylepšili a pokud mi v poslední době přišly nějaké malé zásilky z Číny, pak v případě těch opravdu malých skončily ve schránce, jinak se tam opět objevila výzva k vyzvednutí. Přitom celou dobu jsem k zastižení, protože pracuju z domova, jen se doručovatelka neobtěžuje na mě zazvonit, takže pak musím jak trubka jít na poštu a vystát frontu a místo řádově dvou minut mě to stojí hodinu času.
Je možné, že jsou lidi přetížení a nestíhají a je na ně vyvíjený příliš velký tlak od vedení, to samozřejmě jako člověk chápu, ale jako zákazníka mě takové nesystémové "řešení" zvedá ze židle. Další věc jsou pak ty přidružené nesmysly jako prodej losů, plyšáků, pojištění a kdo ví čeho, co s poštou nijak nesouvisí. Pro mě za mě, ať to tam klidně nabízí, ale ať nenutí zaměstnance plnit nějakou pochybnou pětiletku v prodeji nesmyslného zboží a služeb.
Pokud bych byl škarohlíd, tak bych řekl, že ČP se stále zuby nehty drží, ačkoliv se ji někdo ze všech sil snaží přivést ke krachu. A kdybych byl konspirační teoretik, řekl bych, že se někdo snaží co nejvíc snížit její cenu, než někdo dostane spásný nápad prodat ji soukromému subjektu.