Letadlo spadne v systému, kdy má něco papírově zaručeno a zodpovědnost za provoz letadla je přenesena na stát.
V samoregulujícím se světě, to funguje tak, že letadlo nejdříve používanou frekvenci v náhodných intervalech lokálně zaruší tak, aby z ní vyhnalo vetřelce a pošle si co potřebuje, protože nikdo nemůže použít zarušený kanál, takže se uživatelé musí domluvit a tu domluvu lze realizovat vhodným komunikačním protokolem. Zarušené pásmo nemá smysl používat, takže evolučně se vyvine takový algoritmus, který vytěží maximum z pásma, aniž by muselo být regulované.
Regulace pásem pochází z doby, kdy nebylo technicky a ekonomicky dobře realizovatelné multifrekvenční zařízení, které si k přenosu samo vybere volný kanál. Ale to už dnes lze i za cenu rozumě vysokých ekonomických nákladů. Státní regulace frekvenčního pásma jsou reliktem, který postupně zanikne, tak jak zanikla analogová technika. Rozvoj IOT to urychlí. Komunikační zařízení budou na dnešní dobu využívat extrémní šířku pásma v jehož rámci se budou plynule přelaďovat.