Musíte to napsat tak, aby se to pouštělo nebo aspoň instalovalo s originálním CD nebo s balíkem od Napoleóna. Klidně si při instalaci grafiku zvuky a další soubory překonvertujte do čeho chcete, tím se myslím licence neporuší, pokud to ve výsledku bude stejná hra.
Jinak beru to jako sázku. Když naprogramujete !stejnou! hru v javě za dva týdny, jsem ochoten Vám za práci zaplatit. Když ne, máte smůlu :-)
„Musíte to napsat tak, aby se to pouštělo nebo aspoň instalovalo s originálním CD nebo s balíkem od Napoleóna“ – A duvod je jaky?
Ad sazka: Myslim si, ze bych byl za dva tydny schopen hru naprogramovat(ciste herni engine, do ktereho se pak jenom nasypou herni data). Ovsem nepocitam do toho cas, ktery by byl nutny ke zkoumani puvodni verze tak, aby se pote skutecne jednalo o stejnou hru… V prvni rade ale musim dokoncit diplomku a tak se nebojim, ze by se sazka realizovala v nejblizsich tydnech:(
Jinak me ty clanky a zkouseni tech her(konecne se mi podarilo dohrat CSB:) navnadily k tomu udelat dungeon, ktery bude hratelny jak na PC v J2SE, tak v mobilu na J2ME. Zrejme se do toho asi v nejblizsi dobe dam, ale brany skeldalu se mi libi prave z toho duvodu, ze je to porad jeste ziva hra…
Tak nějak se programováním zabývám celý život a vím, jak dlouho se určité věci programují. Kdyby jste napsal 2 měsíce, tak Vám uvěřím, a to si myslím, že poslední týden nebudete spát. Problém není něco napsat, ale oživit, vychytat všechny bugy a ošetřit všechny možné situace, které mohou nastat a které na první pohled vidět nejsou. To nemáte jen chození bludištěm, to máte i systém kouzel, umělou inteligenci, triggery v mapě, jazyk pro psaní dialogů. Jenom převod do Windows mě po večerech a o víkendech zabral něco kolem měsíce a chyby se v tom hledaly následující půl roků. A to ta konverze byla pouhým nahrazením několika funkcí za jejich Windowsovské ekvivalenty. To nemusíte ve Windows řešit zvuky, grafiku (DirectX), vstupy a výstupy, nebo chráněný režim.
Možná, že v Javě existuje spoustu již připraveného kódu, ale že by tam byl připraven herní systém hry, to jsem si nevšiml. Možná že vývoj hry v Javě by netrval dva roky, ale třeba poloviční dobu. Rozhodně ne dva týdny (počítám 10–14 MD – manday)
„„Musíte to napsat tak, aby se to pouštělo nebo aspoň instalovalo s originálním CD nebo s balíkem od Napoleóna“ – A duvod je jaky?“
Autorský zákon. Vaše dílo by se mohlo pod názvem „Brány Skeldalu“ vydávat jen v případě, že by hra na 100% odpovídala původní hře. Pokud sem tam použijete jinou grafiku, nebo to bude vypadat jinak, nesmíte tomu říkat „Brány Skeldalu“ a nesmíte použít originální grafiku. Licence se týká právě jen hry (nápad, mapy,příběh) a grafiky a zvuků. Napsat vlastní binárku je jako byste napsal přehravač (interpret) těchto datových souborů, což v tuto chvíli můžete. Ale nesmíte originální data měnit a vydávat je pak jako Váš výtvor.
PS: Výjimkou je, pokud se s Napoleonem dohodnete jinak, ale to je čistě na Vás.
Tak se bez muceni priznam, ze jsem BS nidky poradne nehral(ve wine mi to delalo bordel a tak jsem jenom prosel zacatek a vybod jsem se na to) a mozna je to skutecne slozitejsi, nez jsem cekal(to znamena neco jako treba Dungeon Master 2). No kazdopadne se do toho zcela jiste za par tydnu pustim(spis ale zacnu na zelene louce…)
Nikoliv, to jen vyjadřuje okrajové podmíky. Když někdo něco řekne, že udělá za dva týdny, nevím, jestli mluví za sebe, nebo za firmu o 100 zaměstnancích. Naopak mám zkušenost, že člověkohodiny, nebo spíš člověkodny (hodiny jsou pro programátora pod rozlišovací schopností) jsou dobrým měřítkem složitosti úkolku, lepším, než cokoliv jiného.
Samozřejmě, všichni víme, že když jeden kopáč vykope jámu za hodinu, tak jich to 60 neudělá za minutu. Ovšem pokud budete kopat 60 jam, pak je se 60ti dělníky budete kopat skutečně hodinu. To je těch 60člověkohodin.