Názory k článku Ruby a OOP (2)

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 5. 2009 9:37

    mikrom (neregistrovaný)
    Tento clanok citam sice az po rokoch ale je super !

    V dnesnej dobe je uz ale metoda type deprecated (pouzivam Ruby 1.8.6 - vo vyssej verzii uz asi nie je vobec).
    Namiesto type sa sa da pouzit class :
    class Basic
        
      def to_s
        # "#{type}: X=#{xpos}, Y=#{ypos}, "+
        "#{self.class}: X=#{xpos}, Y=#{ypos}, "+    
        "M=#{mass}kg, C=#{Basic.count}"
      end
    
    end
    
    Nerozumiem vsak tomu preco sa type da pouzit bez self, ale s class to funguje len ak sa pouzije self.class
  • 7. 6. 2009 0:06

    Luha_Elf (neregistrovaný)

    def crash(o) # simulace srážky s jiným objektem
    direction=ran­d(direction) # vlastní rychlost a směr se náhodně
    velocity=rand(ve­locity) # změní
    o.direction=ran­d(o.direction) # a změní se i rychlost a směr objektu
    o.velocity=ran­d(o.velocity) # zadaného jako parametr end

    Muzu se zeptat, proc prvni dva radky metody crash(o) nefunguji tak, jak bychom predpokladali, tedy, ze nam nahodne zmeni hodnotu promennych „@direction“ a „@velocity“ a zbyle dva radky funguji dle ocekavani? Napriklad, pokud bychom udelali malou zmenu, jako treba „@direction=ran­d(direction)“ a „@velocity=ran­d(velocity)“ na prvnich dvou radcich a zbyle dva nechali tak, jak jsou, tak by vse fungovalo, jak by melo.

    Predem dekuji za vysvetlani