Ale to je přece normální vztah mezi zákazníkem a dodavatelem. Vám ten "korporát" leží očividně hodně v žaludku.
Taky se Vám totiž může stát, že malá garážovka skončí a jste tam, kde jste byli. Bez supportu.
Velká firma si zase může dovolit analyzovat velké množství hlášení a upozornit Vás třeba aktivně na bug, co nahlásil někdo jiný. Nebo zaručit odpověď 24/7 (ne opravu, ale minimálně analýzu a možná i workaround). Nebo podporovat všechny Vaše pobočky roztroušené po planetě.
Vyhodnoťte si cenu, nabídku, smluvní podmínky a vyberte si řešení vhodné pro Vaše nasazení. Ale přestaňte ostatním kecat do toho, komu platí. Věřte, že naši zákazníci a partneři si to spočítat umí.
Umíte si udržovat Debian in-house? Super. Rádi na komunitní úrovni budeme spolupracovat. Nějaký patch do kernelu pošlete vy, nějaký my. Nebo se potkáme jako maintaineři něčeho jiného.
Konkurence je naprosto v pořádku. (Nicméně kopie produktu bez sebemenší snahy o spolupráci a následné podstřelení ceny není něco, co by se nám líbilo.)