A jak to odliší? Budu provozovat tisíce klonů a platit jeden subscription pro RHEL. Chyba najdu v klonu a zreprodukuji v RHEL. Teď napište, jak může RH rozlišit, že původní chyba byla v klonu, když je ta sám chyba i v RHEL. Samozřejmě, že to rozlišit nemůže. Může maximálně přiřadit váhu řešení podle toho kolik firma platí (což mě třeba taky nepřijde moc fér vůči malým zákazníkům, kteří sice platí méně, ale pak za to nedostávají vše za co si platí).
Stejně jako dnes, když budu platit jeden produkční a kritický RHEL (a aby tady zase někdo nepsal, že můžu mít 16 instalací RHEL zdarma, tak těch prostředí bude více než 16) a budu mít pro test a dev Rocky/CentOS/Alma (asi se shodneme, že tady nikdo platit support nechce a ani nevidím důvod proč by ho měl platit) a najdu tam chybu, tak jí zreprodukuji na RHEL a pokud tam ta chyba je, tak jí nahlásím. Myslím, že tohle bude většina případů, kdy si někdo platí RHEL a k tomu používá klony. Tohle mi přijde jako naprosto fér chování a nevidím tam žádný ani morální problém a z pohledu RH by to mělo být taky ok. To, že se ta chyba repredukuje i na RHEL a ne jenom v klonech je už můj problém. Nebo si snad někdo představuje, že bych to měl nechat probublat na kritické produkční prostředí a až pak to řešit s RH?