Podle mne nejde o porušení patentu na nějaký převratný vynález, ale o to, že si apple mazaně zaregistroval průmyslový vzor, nebo hruběji řečeno design.
Stejně jako třeba ta zmiňovaná coca-cola má zaregistrovaný (a tedy i chráněný) design té svoji láhve (každý si určitě vybaví i další příklady).
Celé je to postavené na tom, že prodává i (nebo spíše především?) vzhled, nejen "vlastnosti" daného výrobku, lidi si prostě spojují tvary se svou oblíbenou (či neoblíbenou) značkou.
A kdo si chce svoje dobré jméno a značku "posychrovat", tak si to zaregistruje.
A je úplně fuk, jestli na tom designu makali několik let a stálo je to majlant, nebo to nějaký designér ve své šťastné chvilce načmáral na první pokus na pivní tácek na baru ...
PS: Mezi námi, bylo by tu tolik "spravedlivého" horlení, kdyby to nevyhrál ten "zlý" apple?
PPS: Mám androida a jsem spokojený, :-)