Ne všechny úřady s Vámi komunikují skrze Datové schránky
Důvodem komunikace jinak, než přes datovou schránku, je jen pokud datovou schránku nemáte nebo povaha dokumentu vylučuje zaslání přes datovou schránku. Častým důvodem v praxi, který však nemá oporu v zákoně, je pak ještě to, že úředník prostě nezjistí, že máte datovou schránku.
pokud vím, tak ta podmínka zní, že pokud máte Datovou schránku, musíte s úřady které to vyžadují komunikovat datovou schránkou
Nikoli, žádná taková obecná podmínka neexistuje. Finační správa měla jednu dobu povinnost u některých daňových přiznání zaslat je elektronicky, pokud máte datovou schránku – ale několikrát se to odložilo a teď už se to snad zrušilo. Mám pocit, že reálně se to nikdy neuplatnilo.
Důkaz místo slibů, před dvěma týdny mi přišla výzva z fin. úřadu poštou, doporučeně.
Záleží na tom, zda máte datovou schránku pro subjekt, kterému ta výzva přišla. Něco jiného je fyzická osoba (občan) a něco jiného je podnikající fyzická osoba („živnostník“). I když zrovna DPFO v tom dělá zmatek, protože je sloučené za oba subjekty.