Zajimalo by me, zda se budete v serialu venovat i 'SDL_RWops', coz je velmi uzitecna, lec nedokumentovana, vlastnost SDL knihovny.
Tutorial zde: http://www.kekkai.org/roger/sdl/rwops/rwops.html
Přesně, jak jste uvedl - nedokumentovaná vlastnost. Objevil jsem ji teprve minulý pátek,mimochodem nezávisle na Vás, když jsem psal díl o SDL_ttf (výpis textů). Asi Vás zklamu, díly, ve kterých by se hodilo ji popsat, už buď vyšly nebo jsem je poslal na root a úpravy by přinesly jenom mnoho komplikací. Navíc v současnosti nemám naprosto žádné zkušenosti, vím jenom, že něco takového existuje a k čemu to použít (teoreticky).
Takže to skončí asi nějakým dílem ke konci seriálu ve stylu Co nebylo dostatečně probráno, na co se zapomnělo apod. Není to zrovna nejšťastnější řešení, ale nic jiného mě bohužel v tuto chvíli nenapadá :(
Pro zvědavé několik odkazů, které jsem si uložil k prozkoumání:
Neni proc se omlouvat. Dil na zaver je rozumne reseni.
Jinak, ja to objevil uz drive (pred rokem, dvema?), kdyz jsem neco potreboval vyresit (ve svem stale nezverejnenem projektu) a koukal do cizich zdrojaku. Narazil jsem tam na tyto funkce, v dokumentaci nebyly, tak jsem pouzil google... :-)
Nevím, jaké máte zkušenosti s kolizemi vy, ale tohle by mohlo být téma na samostatný seriál, protože napsat kvalitní kolizní systém (myšleno 3D) není úkol pro jednoho člověka a rozhodně ne na tři hodinky před spaním.
Tento seriál je primárně o knihovně SDL, ne o obecných technikách programování her, i když to spolu hodně souvisí. Nicméně pokud bude zájem, tak není problém, aby i něco takového (po skončení SDL) vzniklo.
samotne SDL je 2d a nepredpokladal jsem, ze byste se venoval implementaci ogl v sdlku, kdyz uz tady na rootu clanek o ogl uz je... proto jsem ocekaval 2d kolize :)
btw me zkusenosti s kolizemi jsou nulove... proto strategicky vyckavam :)
Neco o kolizich lze nalezt na www.builder.cz (do fulltextu "kolize") a lehky ;] uvod do kolizi ve 3D na http://nehe.opengl.cz/tut_30.php kazdopadne google funguje vzdycky...
V podstate musite neustale kontrolovat, jestli se objekty prekryvaji, nejlip po kazde aktualizaci sceny. U obdelnicku je to jednoduche, zkontrolujete pozice stran a rozmery, u kruznice jsou objekty v kolizi, kdyz je soucet polomeru vetsi nez vzdalenost stredu atd. Zjistit kolizi je teprve zacatek, vetsinou na ni chcete jeste zareagovat - tedy zjistit jeste uhly odrazu atd.
mam problem s sdl_image; nemuzu ji nainstalovat... pouzivam emulaci cyqwin.. mohl byste mi sem nekdo prosim postnout presny navod, jak to nainstalovat...
kdyz pouzivam source code, tak ./configure mi hodi warningy, ze jpeglib.h apod. sice existuje, ale nelze zkompilovat...
Jenom bych chtěl upozornit na malý problém, pokud použijete samotné zdrojové kódy SDL_image (nepoužijete existující project file) je potřeba definovat makra pro každý typ. jako LOAD_BMP nebo LOAD_PNG (před include knihovny SDL_image.h)
Já blbec jsem to pod Windows CE asi hodinu ladil .)
Tím, že definujete makra jenom pro obrázky, které skutečně použijete v aplikaci, se dá ušetřit trocha paměti
Jinak zajímavé je, že IMG_Load() vůbec netestuje příponu obrázku, ale postupně ten obrázek testuje na všechny známé formáty podle hlavičky